Snett ovanför Anebyhusen. Finns en nybyggd väg där.
Från "Ert" håll förbi bollebygdshuset sen nya vägen på höger sida. Första tomten på den vägen på vänster sida.
 
Okej, jag får ta mig en sväng förbi i helgen...
Har ni börjat bygga än eller?
 
Nej. Men huset beräknas komma v 18, så det närmar sig iaf.....
 
Hej,
Någon som har koll på hur lång tid det tar för bygglov och även kostnaden?
 
Ricky skrev:
Hej,
Någon som har koll på hur lång tid det tar för bygglov och även kostnaden?
Bygglovet tar i snitt 2 månader, f.n. något kortare tid. Detta gäller Härryda kommun. Jag ringde och pratade med dom i veckan och de nämnde att de även kunde lämna ett muntligt lov tidigare till hustillverkaren för att speeda upp det hela lite   :surprised:

Kostnad ligger runt 20ksek har jag för mig?! Då för bygglov, bygganmälan (10ksek) samt ev. planavgift (10-15ksek)...
 
ulan skrev:
Kostnad ligger runt 20ksek har jag för mig?! Då för bygglov, bygganmälan (10ksek) samt ev. planavgift (10-15ksek)...
Nja, det där låter billigt...
Vårt nybygge gick på 34.000 utan garage. Kommunen kanske sponsrar den kostnaden oxå :-/

Ricky: Välkommen till Lundsmossevägen då!
 
Tackar, får se om det kan bli inflyttning till hösten, ju fortare desto bättre.
 
Hej!

Är det någon som vet hur man billigast blir av med träden på tomten? Vi har ca 15 st fullvuxna barrträd (enorma!) på tomten som vi inte kan ta ned själva. De mindre träden tar vi hand om och gör brasved av...

Lundsmossevägen 17
 
laja skrev:
Hej!

Är det någon som vet hur man billigast blir av med träden på tomten? Vi har ca 15 st fullvuxna barrträd (enorma!) på tomten som vi inte kan ta ned själva. De mindre träden tar vi hand om och gör brasved av...

Lundsmossevägen 17
Hejsan!

Hör med de som håller på och röjer träd i området just nu! De kan säkert plocka ned era samtidigt?! De har redan röjt av tre tomter i anslutning till de kommunala.
Lundsmossvägen 17? Är det tomt nr. 14 nånstans??

Välkommen till V. Önneröd!! ;)
 
Sälj dem på blocket för 1 SEK mot att de också tar bort grenar. Se till att de är försäkrade bara.

mvh
David
 
laja skrev:
Hej!

Är det någon som vet hur man billigast blir av med träden på tomten? Vi har ca 15 st fullvuxna barrträd (enorma!) på tomten som vi inte kan ta ned själva. De mindre träden tar vi hand om och gör brasved av...

Lundsmossevägen 17
Jag tar gärna gratis ned ett par av de stora träden mot att vi får veden :D Det är ju skottkärreavstånd ;D
 
Bebben, det kan nog bli lite mer ved från tomt nr 15 längre fram om du är intresserad. :) /Rickard
 
Bebben, tänkte vara snäll nu... Du vet trädet som står/ligger på tomt nr. 5... är du intresserad??? ::)
 
Ricky skrev:
Bebben, det kan nog bli lite mer ved från tomt nr 15 längre fram om du är intresserad.  :)   /Rickard
Ännu närmre  ;D
Visst!, bara det passar tidsmässigt så är jag intresserad!  
Hur går det förresten med hustillverkarsamtalen Ricky?
Har ni kommit nån vart?
Vi skall ha slutbesiktning på måndag! Jag håller alla tummar som finns på att vi kan godkänna entrepenaden!
 
ulan skrev:
Bebben, tänkte vara snäll nu... Du vet trädet som står/ligger på tomt nr. 5... är du intresserad???  ::)

Har fått bättre och framförallt närmre bud ;D
Skall du inte elda upp den lilla stocken själv i ditt nya hus då? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.