För B är ju fördelarna med ett markbyte enorma, då remsan längs "1" är helt oanvändbar för B, den fyller som jag ser det endast funktion som buffertzon för A och C. Att anlägga utfart för B där blir väl inte alls bra, väldigt slöseri på mark och mycket snöskottning.

Dagens indelning är en nackdel även för dig och C såtillvida att B inte kommer att känna ansvar för sin remsa och hålal den skött, men mycket väl kan kräva att du och C inte helelr sköter om den, för att vrenskas med att du inte accepterade markbytet. Man skulle mycket väl kunna tänka sig att B i sin ilska sätter upp höga staket på båda sidor om sin fåniga remsa och låter det växa hur som helst där, elerl använder det som uppställningspalts för diverse skrot.

Därför borde du utan större problem kunna få en kompromiss till stånd, där du bara byter bort ungefär hälften av ytan upptill istället. Ca kan ta lite mer av bredeen än du och minska lite på sin lnägd, så att de totala ytorna bibehålls, men C ändå blir av med sin remsa mellan era tomter. Om B har tänkt använda din infart som sin infart bör det ju inte vara omöjligt att få till ett servitut och fortsätta använda den befintliga infarten, bara du inte parkerar på grannens tomt.

Så tänker jag iallafall: en vettig kompromiss istället för svart eller vitt.
 
Tack Billy och Anna för 2 bra svar (ni andra också). Jag återkommer om hur detta kan komma att lösa sig, som jag hoppas bra för alla parter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.