Så här ser min ut innut i iaf. :)

IMG_3238.jpg


IMG_3238.jpg
 
Ta gärna bort dubbelposten. :mad: Vad jag jockkar.
 
IMG_3237.jpg
 
Det kanske är enklare att ringa gustavsberg och höra om alla nordic 2300 som säljs är identiska eller om de har någon lågbudget variant ?
 
Innanmätet är det det samma i en WC köpt på Bauhaus som någon annanstans om den har samma modellbeteckning med Geberit-armatur. Däremot köper Bauhaus sina WC i Danmark och det är således en exportvariant utan sits och utvändig kran.

Eftersom Gbg har vissa eftermarknadskrav att leva upp till finns bara en variant om än strippad då på vissa ställen. Vill man sälja en billigare får man hitta på ett annat märke.
 
Visst görs väll Gbg i Sverige? Fattar inte hur det kan bli billigare då att skicka muggarna till Danmark och sen tillbaks till Sverige för försäljning på Bauhaus här. :confused:
 
Innanmätet (spolventil/flottör) är den samma oavsett vart i världen du köper din Gbg toalett.
 
Mikael_L
Nu vet jag absolut inget om just denna toalett.

Men annars är detta så typiska "teorier" och vandringsägner om lågprisbutikernas sortiment.
Det är alltid någon sämre specialgjord variant av märkesprodukten som säljs hos Byggmax, Bauhaus, Silvan, JULA, CO osv.
Jag vet inte riktigt var dom uppstår, antagligen hos säljare med lägre moralisk nivå, på de dyra fina konkurrentfirmorna.

Eljo Trend serie med vägguttag, strömbrytare osv, skulle vara en speciellt tillverkad sämre serie som såldes på ClasOhlson.
Någon ringde och kollade med Eljo. Nejdå, enda skillnaden är att till CO så är dom pin-packade för att kunna hängas upp på varu-skeppen.

Glöm inte att de flesta ledande tillverkare är måna om sitt kvalitetsrykte, det skulle vara alltför kortsiktigt att mångla ut en sämre produkt via något speciellt försäljningsled. När toan har stått där några år och huset kanske bytt ägare t.o.m mer än en gång så är det ingen som har en aning om ifall den kommer via Bauhaus eller "Fina rörbutiken".

Så jag väljer att i första hand inte tro på sånt, och inte föra vidare.
Fram till det är fört i bevis, då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.