lumberjack skrev:
Tack alla som har svarat.
Hur äckligt är det att sprida den samlade urinen? (Tänker på de plastpåsar med blöta kläder man får hem då ungarna råkat ut för en "olycka" på dagis. Om de har stått ett tag kan de verkligen få en att hisna. .
Kan intyga att det luktar mycket starkt när man tömmer urindunkten. Vattnar hellre trädgården med färskt kiss. Dunkens innehåll går rätt ner i WCn, o sedan får man vädra ordentligt!:D

(Men visst, teoretiskt är dunkens innehåll ett jättebra gödselmedel för trädgårdar....men man får hålla på ett tag för urinen ska spädas 1:10)
 
Har provat flera varianter men det är inget som är så klockrent som en förbränningstoa, möjligtvis priset. Inget kladd och ingen lukt!
 
Jag är just nu i färd med att äntligen slänga ut min separett.

Efter flera synnerligen äckliga översvämningar av rent piss ska det bli skönt att bli av med den. Det har hänt att det blivit stopp i slangen eller rören som leder urinen till infiltrationen, då svämmar det över under locket och syns inte uppifrån utan samlas upp i botten på toan runt hinken.

Sen har man ju i alla fall kvar skiten som ska komposteras eller hanters på annat sätt, är man 5 i familjen som vi och desutom ofta har besök så hinner förmultningsprocesser inte med.

Förbränningstoa är vad jag skulle välja för en fjällstuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.