Snuttjulle skrev:
OKI jag ger mig.
Men en ny elektronisk termostat kostar?? De jag såg när jag kollade kostade de nästan som en ny radiator och då va valet lätt.
Och Designen på mina skiljer sig grymt mot de gamla plata stekplattorna iaf om det sedan ger mer fart på luften kring dem kan jag inte garantera utan bara en känsla jag fått.
Termostaten som det handlar om här är sådana som styr hela huset/rum alltså du behöver inte en för varje element
 
Tackar för alla svaren och intressanta diskussioner. Jag ska försöka komplettera med lite kommentarer.

IQtherm: en tempgivare per rum(IQtherm beteckning "EL") och en styrenhet("TRp"). Styrenheten klarar att reglera flera element (som sitter på samma två faser, parallellkopplade) om det finns flera element i rummet köper man till en slavenhet ("TR") som kopplas till tempgivaren. Dvs rummet som är aktuellt sitter 3 element och sitter på två par faser därför behövs 1st EL och en 1st TRp som tillsammans ligger på 995kr och en TR som kostar 495kr dvs ca 1500kr och då får jag också styrningen i ett ytterliggare rum som sitter på samma faser som det tredje elementet. Jag vet inte riktigt vad det skulle kosta med nya element men det här känns ganska okej. En fjärrkontroll till det hela behövs också a 1500kr men då finns ju möjligheten att inkludera resten av huset i systemet.

Men jag är igen tvungen att fråga är det ingen som vill säga hur jag skulle kunna koppla? Saknas info? Bilder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.