Hejsan,

Någon som har tips på något snyggt Vattenspel för utomhusbruk?

Hade!

Kaisa
 
Jag har inga tips, men brukar gå förbi ett sådant i vårt område. Det är byggt i etage där vattnet i sista etapp rinner ner i en zinkhink. Det är ett ganska irriterande ljud som jag gärna hade sluppit om jag bott granne. Tur att jag bor utom hörhåll för det vattenspelet. Kan vara värt att tänka på kanske?
 
Kaisa_K skrev:
Hejsan,

Någon som har tips på något snyggt Vattenspel för utomhusbruk?

Hade!

Kaisa
Hej! Jag undrar precis det här också. Har du möjligen hittat något fint vattenspel än, som du kan tipsa om, nu när det gått en tid sen du skrev ditt inlägg?
 
Själv tycker jag japanska vattenarrangemang kan vara väldigt vackra på rätt plats och sammanhang.
 
  • d_1462.jpg
  • d_1543.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
fredwel skrev:
Hej!

Ni kanske kan hitta något här?

Trädgårds-damm/trädgårds-dammar fontän/fontäner trädgårdskonst

/fredrik
Toppen!
Turning Torso var ju läcker.
 
lgf02001 skrev:
eller här kanske, liknande antroposoferna i järna

FLOWFORM PRODUKTER
Verkligen antroposofinspirerade. Overkliga priser på en del saker.
Tack för tipset!
 
Byggarinnan skrev:
Verkligen antroposofinspirerade. Overkliga priser på en del saker.
Tack för tipset!
Det är precis dom som antroposoferna använder :)

och ja, dom är dyra.

/fredrik
 
Hemmakatten
Borra ett hål i en vanlig gråsten i lämplig storlek (ca 30-50cm), lägg på en grusbädd och låt vatten pumpa upp ur hålet och porla ner över stenen. Rofyllt och enkelt.
 
  • Gilla
perdahlin
  • Laddar…
Hemmakatten skrev:
Borra ett hål i en vanlig gråsten i lämplig storlek (ca 30-50cm), lägg på en grusbädd och låt vatten pumpa upp ur hålet och porla ner över stenen. Rofyllt och enkelt.
Låter ju som en mer ekonomisk variant. Undrar vad man borrar med, om en vanlig borrmaskin duger, kanske det ska vara en särskild borr?
 
En slagborrmaskin med sds-fäste, och några billiga borr från jula. Jag borrade ett 30-tal hål för armering i svenskt gråberg förra året. Jag gjorde slut på 4-5 borrar från Jula - såna där billiga no-name borrar.

Jag slarvade dock med kylning av borren, vilket gjorde att avverkningen av borr var något högre än nödvändigt, men när borren kostar några tior orkar man ibland inte vara så noggrann med prylarna.

IMG_7369.jpg
 
Fasting65 skrev:
En slagborrmaskin med sds-fäste, och några billiga borr från jula. Jag borrade ett 30-tal hål för armering i svenskt gråberg förra året. Jag gjorde slut på 4-5 borrar från Jula - såna där billiga no-name borrar.

Jag slarvade dock med kylning av borren, vilket gjorde att avverkningen av borr var något högre än nödvändigt, men när borren kostar några tior orkar man ibland inte vara så noggrann med prylarna.

[bild]
Imponerande arbete, tack för tipset!
Mvh, Helena
 
Hemmakatten
Vi gjorde det enkelt för oss, vi tog stenen till en stenfirma som för en hundring borrade hålet åt oss.
 
Hemmakatten skrev:
Vi gjorde det enkelt för oss, vi tog stenen till en stenfirma som för en hundring borrade hålet åt oss.
Smart! Hittade ni stenen själva ute i naturen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.