Det är inte länge kvar tills tomten kommer och min dotter har önskat sig en portabel högtalare.
Hennes önskan är "Pill" by Dre.
Akterseglad som jag är så har jag nollo kollo på Hi-Fi numera :confused:

Är "Pill" bra? Finns det bättre? Mer prisvärda?

Hon ska flytta hemifrån inom ett år och tycker själv att hon inte behöver nån stereo (vilket gammalmodiga (?) pappa tycker) utan det räcker med denna högtalare. Det gör att jag kan tänka mig att lägga en nån tusenlapp på en bra högtalare så hon får uppleva iallafall skapligt ljud.

Tips mottages tacksamt.

Bax
(med en gammal Technics-stereo)
 
Håll koll på när Harman kardon Onyx studio reas ut. Körs ibland på halva priset. Då är den väldigt prisvärd anser jag för dom 1500kr som den då kostar. Blåtand o vettig ljudkvalitet. ord pris runt 3k känns på gränsen t onödigt.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Om hon vill ha en Pill by Dre så köp en Pill by Dre. Det kanske är så att hon gillar designen lika mycket som ljudkvaliteten.
 
  • Gilla
kallun
  • Laddar…
Efter att ha letat runt mycket föll valet för mig på Denon Envaya Mini (https://www.hifiklubben.se/hogtalar..._campaign=productfeed&utm_content=DENDSB100WH). Bra prestanda i förhållande till pris, men jag använder den bara till podcasts, då jag tycket att små högtalare med blåtand är oanvändbara för musik. Vissa är ju å andra sidan nöjda med ljudet ur vad som helst...

Fast vill hon ha just en specifik modell så kanske det finns en anledning till det? Som pelpet var inne på så kanske det har med designen att göra också?
 
Hon drog in mig på Elgiganten igår och visade mig den högtalaren.
Kasst ljud om jag får tycka, eller, bra ljud för att vara så liten men "size matters".

Vi testade nån lika liten högtalare tillverkad av Sony, med lite bättre ljud i som hon kunde tänka sig.
Även en högtalare av märket Sonos tyckte hon var helt ok.
Hon vill dock ha en som är bärbar, inte släpbar, det är det viktigaste.
 
Redigerat:
http://www.whathifi.com/best-buys/best-portable-speakers-2015

Pill får rätt risiga testresultat om man googlar lite. Vi köpte en jbl flip2, har funkat toppen under sommaren och på resor. Ljudet är bra för att komma från någon så litet, men givetvis finns mer att önska från prylar i denna prisklass.
 
pelpet skrev:
Om hon vill ha en Pill by Dre så köp en Pill by Dre. Det kanske är så att hon gillar designen lika mycket som ljudkvaliteten.
Du har antagligen rätt. Och som tur är känns det ju inte alls fel att köpa ett knarkpiller till sin dotter.
 
Ska hon flytta hemifrån är väl flickebarnet vuxet :)? Ge henne 2000:- att köpa vilken högtalare hon vill utan att du kommer med pekpinnar, förslag eller goda råd. Vuxna människor fattar sina egna beslut och ber om tips och råd på eget initiativ. Låt henne välja helt själv, utan att hon ska behöva känna att du har några åsikter om vilken högtalare hon väljer.
 
Jag extremt imponerad av Bose Soundlink Mini. Jag ville ha en smäcker sak som lät ok. Jag var egentligen inte så noga med att den är bärbar då den mestadels skulle stå i köket. Nu är den med över allt, i kök, ute, i källaren, på semestern.. Klarar batteritiden fantastiskt, något jag var mycket skeptisk till. Det finns numera en uppdaterad variant som heter Soundlink II.

Som du säger så har storleken betydelse men jag häpnas över basen i den lilla högtalaren. Mitt tips är att kika på Ex. Prisjakt och kika på vad som är populärt - brukar vara en anledning. Lycka till med ditt köp.
 
  • Gilla
Tallguy196 och 3 till
  • Laddar…
masterjohn skrev:
Jag extremt imponerad av Bose Soundlink Mini. Jag ville ha en smäcker sak som lät ok. Jag var egentligen inte så noga med att den är bärbar då den mestadels skulle stå i köket. Nu är den med över allt, i kök, ute, i källaren, på semestern.. Klarar batteritiden fantastiskt, något jag var mycket skeptisk till. Det finns numera en uppdaterad variant som heter Soundlink II.
När jag skulle köpa min högtalare så tittade jag även på Soundlink Mini II, och visst har den imponerande djup bas för sin storlek, men jag tyckte att Denon Envaya Mini hade klarare ljud i övrigt, och det skadade ju inte att den kostade nästan hälften heller.. :) Men smaken är ju olika så det viktigaste är ju att provlyssna och bilda sig en egen uppfattning.
 
Redigerat:
Det behöver nödvändigtvis inte vara en Pill.
Men den måste vara liten, portabel, inte släpbar.

Dottern är 15år och ska börja gymnasiet till hösten, det innebär flytta hemifrån när man bor i mina trakter.

Jag ska försöka komma åt att kolla, och lyssna, på de ni tipsar om.
Tack så mycket för tipsen.
 
Jul handlar om stora paket, inte tjocka kuvert!
Det heter önskelista, inte inköpslista.

Lyssna för tusan inte på pelpet, om inte ditt mellannamn är Grinchen!

I övrigt kan jag inte komma med så mycket mer input än att B&O A2 är det fräckaste i högtalarväg jag sett på långe!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.