Elmont, jag överdrev avsiktligt eftersom jag tycker att du överdriver skillnaden mellan elementen. Det är inte bra argument att tala om mjuk värme, elbesparingar eller mindre torr luft med de oljefyllda radiatorerna. Å andra sidan är det inte mycket bättre argument att regleringen skulle bli märkbart mindre noggrann eller att de är tunga. De är förvisso tyngre, men jag bär inte omkring på mina element så ofta. Läckagerisken tar jag till mig som något jag inte tänkt på tidigare. Jag tror att det finns folk i världen som föredrar oljefyllda element utan att vara vare sig mindre vetande eller dumma i huvudet.

Erik
 
Får se vad jag väljer i slutändan, men allt pekar på oljeemelent.
 
Hittade denna tråd då vi nu är på väg att byta ut våra 70-talselement. Har inte hunnit forska så mycket ännu men snubblade över denna på google:

http://www.iqtherm.se/Myter/myter.htm

Får se vad man hittar mera.
 
tomdje skrev:
Hittade denna tråd då vi nu är på väg att byta ut våra 70-talselement. Har inte hunnit forska så mycket ännu men snubblade över denna på google:

[länk]

Får se vad man hittar mera.
Jag håller med om allt utom punkten med att bränna damm. Alla som varit i ett kallt rum där elementen slagits på för första gången på säsongen vet att det luktar. I annat fall har man något fel på luktsinnet. Om det inte är bränt damm, vad är det då?

Erik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.