buspojken skrev:
Ja har en sån, hur nöjd som helst! Kört den i flera år utan några som helst problem, med dewalts sågbordet till
Jag ska motivera hur jag känner för denna såg.
Den är helt avig, att den ska spara plats är bara bullshit, bara att dra ut sågen från väggen om sliden tar i.
Sågdjupet är löjligt litet, bara ynka fem millimeter från 70.
Den går inte att luta åt båda hållen.
Klingskyddet är någon mysko mekanism som kan låsa sig om man släpper tillbaka det för snabbt.
Hela sågen känns racklig.
EDIT: Glömde nämna att mohållen är löjligt låga också.
Nä jag skulle faktiskt välja en CoTech eller annan skitsåg framför DW777:an

Däremot har vi en stor DeWalt på jobbet och den är sin ålder till trots en riktigt bra såg och sågborden är ganska bra, tyvärr så vill de gärna dippa ner om man belastar dom med något tungt.
 
Redigerat:
Du kanske ska jämnföra motsv sågar från andra, mot en dyrare och större Dw ;)

Jag är nöjd med min 777, fungerar bra. Trots bristerna ;)
 
  • Gilla
Elektriker08
  • Laddar…
peternicklas
buspojken skrev:
Ja har en sån, hur nöjd som helst! Kört den i flera år utan några som helst problem, med dewalts sågbordet till
Jag instämmer till 100%.
 
Tack för inlägg. Hitachin såg inte helt fel ut heller :) Återkom gärna med en snabbrecension när du väl får den :)

min förhoppning är att det kommer någon bra kampanj. Alt är att gå på metabon eller boschen och köpa ett enklare bord, typ classe i sjön eller liknande. Behöver egentligen kompletera med en grovdamsugare med, vilket det inte finns utrymme för alls i budgeten :)
 
  • Gilla
Lasso98
  • Laddar…
Lägg Bosch GSM 800 på din radar.
Det händer inte mycket på kap/gersidan i mellansegmentet, därför blir en tråd som denna bara upprepning av ett 50-tal liknande trådar från dom senaste 2-3 åren.
 
  • Gilla
magnu
  • Laddar…
GCM8SJ ersätts med GCM8SJL.

Med lite tur kommer det nån liknande kampanj som den de körde på 8S med GTA3800 för 3995:-
 
Väcker liv i en gammal men trots allt min egna tråd ;)

Var inne och klämde på Ryobis nya kap/ger sågar,

EMS 216L - (2599kr) och EMS 254L (3195kr) och jag måste säga att de kändes väldigt bra. Skönt handtag och så gillar jag att gejdarna (?) är inbyggda vilket gör den ytterst smidig och kan ställas mot en vägg tex.


Det finns dock väldigt lite tester och liknande gällande dessa då de verkar vara relativt nya. Är det något som vågat slå till på någon av dem? Tänker främst på modell mindre 216L och kan berätta lite mer?
Det blir typ samma pris som PCM8 från Bosch som vinner test efter test, den är dock tyngre och otympligare.

de har även pris på 216L samt Ryobis korta sågbord (2180 cm max) för 3195 kr eller 254L med det större bordet (2950cm tror jag det var) för 3795 kr.
 
Går du upp till 4600kr eller 3900kr får du bosch gcm 8sjl med respektive utan bord (gta 2500) från toolab.
 
Hade mycket mycket gärna, men finns inte budget för en gcm8.
 
trattalask
Jag kände på Ryobisågarna på Bauhaus för lite sedan. Tyckte det glappade i sidled och skulle aldrig köpa en. Jag är så nöjd med att jag fick tag på en GCM8S för 1600kr i Julas. =) Fick även tag på ett GTA3800 för 1500kr för en månad sen.
 
Tack för input Tobias. Inget jag noterade men blir att dubbelkolla ifall jag skulle fundera på köp.


hur hittade du gcm8 så billigt!?
 
Faaaan. Har fått högre budget, absolut Max 4000 för såg och bord.
Gcm 8 går in där, dock med minsta bordet. Jag vill ha ett större bord vilket ställer till det. Utöver det har jag fattat tycke för integrerade gejdar(?) typ dewalt dw 777.



Snacka om ångest..... Skulle en gcm 8 med 3800 bordet dyka upp för 4k som förra året skulle jag inte tveka en sec.....


ju mer jag tittar ju svårare blir det....
 
GCM8SJ + GTA2600 hittar du på Tyska Ebay för 450€ ex Frakt, borde du kunna få hem för 4000SEK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.