Krilleman
obba skrev:
[länk] sån har jag köpt o ska installera den te sommarn, den drar som lägst 3watt.
Jag har en precis lika dan Wilo liggandes som också är på körschemat att bli installerad till sommaren. Men båda har ju i princip samma funktion så hur motiverar man en skillnad i kostnad på 335:- kontra en skillnad på 2W i mini-effekt?? Det är snarare en fråga om hur man värdesätter varumärket enligt mig...

Sen att min Wilo Stratos kommer från en storkund med andra problem än det "pumpliga" då denna blev över är en helt annan historia! (y)
 
krilleman_215 skrev:
Jag har en precis lika dan Wilo liggandes som också är på körschemat att bli installerad till sommaren. Men båda har ju i princip samma funktion så hur motiverar man en skillnad i kostnad på 335:- kontra en skillnad på 2W i mini-effekt?? Det är snarare en fråga om hur man värdesätter varumärket enligt mig...

Sen att min Wilo Stratos kommer från en storkund med andra problem än det "pumpliga" då denna blev över är en helt annan historia! (y)
Jobbigt när man "trillar" över pumpar, jag hade samma problem med min (y) gratis är gott.
 
Krilleman
obba skrev:
Jobbigt när man "trillar" över pumpar, jag hade samma problem med min (y) gratis är gott.
Alltid! :cool:
 
pump.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har också Wilo
 
  • Gilla
obba
  • Laddar…
Missionären skrev:
[bild]Jag har också Wilo
funkar dom bra då? är du nöjd?
 
Japp, jag är nöjd. De funkar och drar lite el...Är lite osäker på avluftnings-funktionen, men har dock inte haft några problem med den så....tumme upp
 
Köpte min alpha 2 på kotly.com till ok pris köpte en ännu ej installerad wilo yonos picp på ebay också till ok pris ska vara till brine och tål att köras med minusgrader.
 
krilleman_215 skrev:
Typ: ALPHA2
Storlek: 25-40
Längd: 130
Anslutning: G 1½"
Spänning: 1x230V
Kwh/År: 192.72
Axeltätning:
RSKnr: 5731804
Artikelnr: 97993195
Adapter:
Anmärkning: Ingen ombyggnad krävs.

Denna utbytes-info från grundfos. Alltså samma pump som 7713 hos rinkaby.
Har mailat Rinkaby Rör nu, och vill ha bekräftat att denna c-pump kommer passa till vår panna, (innan ev. köp.)
Tack för all hjälp såhär långt.
 
Fick ett svar nu från Rinkaby Rör:
Hej!
Tack för ditt mail
På vår hemsida www.rinkabyror.se ser du vårt sortiment av cirkulationspumpar samt priser
Vi har ingen konsultation eller rådgivning så jag kan inte svara på om det är rätt pump till din panna men kontrollera gärna med rörinstallatör alt. CTC
Välkommen med beställning
Kan någon hjälpa mig med att bekräfta att c-pumpen kommer att passa/fungera till vår panna?
 
Krilleman
  • Gilla
Guldstrand
  • Laddar…
Att byta cirkp pga att den är sliten förstår jag men knappast att det kommer märkas på förbrukningen....
 
krilleman_215 skrev:
Ja, den kommer passa

[länk]

Hitta din pump i listan och du får upp samma sak som jag redan skrivit om du vill dubbelkola (y)
Tusen tack för hjälpen! Tur att detta forum finns, när vissa företag inte kan/vill hjälpa till.

Enk Projektet skrev:
Att byta cirkp pga att den är sliten förstår jag men knappast att det kommer märkas på förbrukningen....
Kommer inte ihåg var jag läste det, men enligt den "artikeln" kunde det absolut ha med el-förbrukningen att göra.
 
Om pumpen går på fullt så tar den 56W och även om en ny drar hälften så är det 100-lappar om året vi pratar om.....finns nog annat att se över ang energiförbrukning i dom flesta hem.....;)
 
Jag har en Alpha 2 den drar 11 watt det blir ingen stor besparing mot en vanlig cp har du hög elförbrukning beror det på annat.
 
Jag bytte till alpha2 för att få ett tystare radsystem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.