DSCF1215.JPG

Nu sitter den på plats.

2 Konstateranden:

- Den sitter inte smack mot väggen utan har en bakomliggande, något indragen svart ram. Kanske 5-6 mm djup så den sticker ut en del.

- Den är inte i rostfritt stål, utan plast lackerad i trovärdig rostfri "look" men det gör inte så mycket, den ser ju snygg ut ändå (!)

Funktionen är klockren, mycket nöjd, bra kvalitetskänsla :)

PS, tapet/glas saknas fortfarande. Vi får se om glasmästaren tror de kan skära glaset med sån precision att distansen går igenom det 5 mm tjocka glaset, i så fall kommer den i princip helt mot glaset = ännu snyggare/inga skuggor runt.
 
Finns förresten en speciell apparatdosa som gör att den blir mer infälld så att distansen försvinner in i apparatdosan, men vi hade redan en infälld normal "rund" dosa så det var inte så mycket att göra åt.

G2881202.jpg
 
Hej!

Jag vill gärna ruska liv i denna tråden, då vi har kollat lite på belysning och knappar till vårat nya kök.

I köks-ön blir det en evoline powerport med diod och rostfri look. En stor besvikelse är att den inte kommer upp av sig själv när man trycker på locket. Kan förstå att det inte behövs för de plastiga kontorsvarianterna men för de som är avsedda för hembruk och för det priset tycker jag det är det minsta man kan begära.

Någon som vet om powerport är modulär, dvs man kan ändra runt bland uttagen. Vi vill exempelvis ha tp-uttagen högst upp.

Sen detta med strömbrytare/dimmer för skåpsbelysningen, det finns fortfarande ingen touchpanel liknande de som finns på spishällarna, gärna med något blått sken typ en blå ring runt själva knappen så man hittar den i mörkret. Är det svårt med inkapslingen så de inte kan garantera IP-klassningen eller varför? För mig känns det självklart med en infälld touchkontroll i bänkskivan för att styra belysning. Har googlat en del men inte lyckats hitta något tyvärr. Idag har vi en UPL 1vägsbrytare under skåpet, känns inte speciellt kul... man vill ju gärna hitta något anno 2011 när man lägger ner massa tid och pengar på ett nytt kök.

/Steve
 
Powerporten är modulär ja, man "slajdar" bara ut uttagen nedtill, t.ex. när man ska ansluta nätverkskabel på baksidan är det enkelt att ta lös "modulen" och trycka fast nätverkskablarna baktill och sedan stoppa tillbaka den. Jag har inte provat att ändra ordningen på modulerna däremot, faktum är att jag bara använt den en gång och det var bara för att prova. Helt klart den minst "värda" prylen i vårt kök men den är ändå rätt fräck och ser bra ut där den reflekterar sitt ljus mellan glaset på väggarna och den blanka ytan på granitskivan och det är ju värde i sig :p

PS, alla som undrar över Powerporten säger "jaha, kommer den inte upp av sig själv" med besvikelse i rösten. Så det kan vara ... och visst hade det varit fräckare med touch på locket = åka upp. Det går väl modda den på egen hand.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.