L Lutte skrev:
@Vardagsrum

[länk]

Där har du, jag har som sagt inte haft problem med dom och pressol är ju "märkes"


Hävertpumpar i all ära men det gär så jävla sakta o fylla några mängder, jag häller istället och det går bra i 9 fall av 10
Jag har två av de modellerna, en 5L och en 10L, men har inte lyckats hitta påfyllnadspip med autostopp som passar gängorna. De används för att fylla på alkylat vid pump och sedan som förvaring.
 
A AndersS skrev:
Jag har två av de modellerna, en 5L och en 10L, men har inte lyckats hitta påfyllnadspip med autostopp som passar gängorna. De används för att fylla på alkylat vid pump och sedan som förvaring.
Det är väll en nackdel med dom men jag har aldrig sett behovet med autostopp på mina dunkar, nu använder jag visserligen mina dunkar väldigt sällan då jag köper alkylat på okq8 i dunk och använder enbart bränsledunkarna till skoter/fyrhjuling

Men när jag anvönde dunkarna mer frekvent till småmaskinerna så hade jag inte behov av det endå, går sakta med den där plastpluppen i röret. Tror det är en never stop dunk jag har
 
L Lutte skrev:
Men när jag anvönde dunkarna mer frekvent till småmaskinerna så hade jag inte behov av det endå, går sakta med den där plastpluppen i röröret.
Med Stihls pipar fyller jag snabbare och inget spill.
Men som jag noterade om det tar 10 sekunder med Stihl ellet 30 sekunder med den andra, har det någon betydelse.😉
Det bästa är att man slipper att det inte spiller eller slabbar.
 
Never stop is the shit! Har 4st 10L, 1st 5L och ingen av de strular. Har däremot en 18L från jag tror biltema (dumsnål) och de tar en evighet att tömma så den används inte direkt.
Neverstopparna är väl runt 15år, så borde bytas ut...
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Never stop is the shit! Har 4st 10L, 1st 5L och ingen av de strular. Har däremot en 18L från jag tror biltema (dumsnål) och de tar en evighet att tömma så den används inte direkt.
Neverstopparna är väl runt 15år, så borde bytas ut...
Har 2 tior och 2 tjugoliters och har liknande erfarenhet. Droppar inte om man bara drar dit pipen rakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.