pjodden skrev:
Våra satt uppe ca 1 år innan vi flyttade och under den tiden upplevde inte vi några problem.
På ett av uttagen så är jordklämman sned vilket gör att det går inte att trycka i stickproppen. Och på de från Kjell & Co. så gulnade gumminippeln på mindre än ett år. Jag hade köpt Elko om de hade gjort gråa :)

Och när man behöver bygla mellan uttagen själv så känns det som riktigt skräp :(
 
Ja, just det - det hade jag ju förträngt. Jag var måttligt nöjd när jag i mörker, ösregn och kyla i november inser att man måste bygla uttagen....Trodde jag skulle frysa fingrarna av mig på kuppen.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hej!

Jag köpte dubbla jordade inomhusuttag som funkade himla bra - dessutom är de snygga!
Sitter under köksskåpen - fanns absolut inga på svenska marknaden som var vettiga ;-(
Köpte i stället av märke Philips på amazon.de (Tyskland).
http://www.amazon.de/dp/B00FGRZE8A/ref=pe_386171_38075861_TE_item

På amazon.de finns också dessa enkla eller dubbla för utomhusbruk. Enligt betyg från andra kunder, så är dessa Ok - ser dessutom bra ut:
http://www.amazon.de/Kopp-107856005...sims&dpST=_AC_UL480_SR459,480_#productDetails

Mvh
Tommy
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Varför inte köpa cewe uttag i metall som du lackerar i rätt färg? Då har du robusta uttag i exakt rätt kulör.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
???
VARFÖR skulle jag vilja köpa halvfärdigt och själv lackera - när jag kan köpa "helfärdigt"?
 
tommyb skrev:
???
VARFÖR skulle jag vilja köpa halvfärdigt och själv lackera - när jag kan köpa "helfärdigt"?
För att få robusta uttag i metall som kommer hålla resten av livet utan att tappa färg eller gå sönder när det är kallt ute.

Ska själv byta ut mina på garaget till cewe uttag i metall.
 
  • Gilla
tuktuk
  • Laddar…
tommyb skrev:
???
VARFÖR skulle jag vilja köpa halvfärdigt och själv lackera - när jag kan köpa "helfärdigt"?
Nu var det ju jag som skulle köpa uttag ;)
 
tommyb: Bra tips om amazon.de ! Tack :)
 
Exxact var ju väldigt snygga såg jag nu. Hade jag inte haft de från Kontakt Simon hade jag köpt dem :)
 
Elbutik.se är en bra sida med vettiga priser på kvalitets prylar !
 
Jag börjar inse att problemet är att utanpåliggande inte är så snyggt oavsett modell. Jag ångrar lite att jag inte satte en dosa så jag kunde kört med infällda istället...
 
tommyb skrev:
???
VARFÖR skulle jag vilja köpa halvfärdigt och själv lackera - när jag kan köpa "helfärdigt"?
Därför att:
1. Metall håller mycket bättre och drabbas inte av ålder- eller UV-sprickor.
2. Du kan enkelt få precis vilken färg du vill på uttaget genom en enkel övermålning - och skulle du byta fasad eller kulör är det bara att smäcka på lite ny färg.

:D
 
  • Gilla
tuktuk
  • Laddar…
helder skrev:
Därför att:
1. Metall håller mycket bättre och drabbas inte av ålder- eller UV-sprickor.
2. Du kan enkelt få precis vilken färg du vill på uttaget genom en enkel övermålning - och skulle du byta fasad eller kulör är det bara att smäcka på lite ny färg.

:D
Apropå, så är även enklaste sätet att skydda plastdosor mot solen, lite färg i rätt kulör.
 
mexitegel skrev:
Jag börjar inse att problemet är att utanpåliggande inte är så snyggt oavsett modell. Jag ångrar lite att jag inte satte en dosa så jag kunde kört med infällda istället...
Du kan sätta ROT-dosor, så än är det inte för sent med infällda uttag.

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.