Peter2400 skrev:
"Jag suktade en tid efter deras kameror men gav upp det projektet med allt strul att inte få filma sin egen gård och inomhus har jag ingen användning känns det som, vill fånga dem när de rekar ute på gården före och inte sitta och se återuppleva inbrottet efteråt på film då inspelningen ändå aldrig får användas som bevis."

Varifrån har du fått ide'n att det inte skulle gå att använda som bevis?
Vi har fri bevisprövning i Sverige.
Inte att det inte får användas utan att det efter egen erfarenhet sällan har någon nytta såvida man inte har tur och lyckas fånga kristallklart regnummer eller liknande på bild, särskilt då inbrott ofta sker i skydd av mörkret och bilden då försämras ytterligare av att bara vara begränsat IR upplyst.

Både min bror och mitt ex familj hade hela förloppet av inbrotten de drabbades av på film, inomhus med relativt bra signalement på männen (nattetid) och en grov uppfattning om modell och år på bilen men polisen valde att inte ens ta in det som bevis då det ansågs för otydligt och utredningen lades ner kort därefter.

Mycket har hänt med kvalitén sedan dess säkert men tror ändå mer på att fånga dem när de ställer kvasten mot dörren eller nått INNAN de bryter sig in hellre än efter.

Du får filma obegränsat på egen tomt så länge du bara filmar just din tomt. Du ska dessutom ha skyltar uppsatta som varnar för kameror.
Gärna länk som styrker det? Av vad jag kom fram till så är ens gård utomhus, även om privat, en plats dit allmänheten har tillträde och "För att få kameraövervaka en plats dit allmänheten har tillträde krävs ett tillstånd från Länsstyrelsen.". Jag har gärna fel dock, jag har möjlighet att rikta kameran neråt från högt upp och bara fånga min egen gård utan att förbipasserande kommer med på bild såvida de inte går in på min tomt.
 
Redigerat:
Jag har två Hikvision kameror kopplade till min Synology NAS, Fungerat bra tycker jag. Bilden är mycket bra och den sparar bara film vid rörelse.

Om du ska koppla kameran du skaffar till din Synology så kolla att den stöds av "Surveillance station" (synologys övervaknings program) så du vet att det lirar bra. Jag har även en billigare 1.3Mp kamera som trots ONVIF inte vill fungera.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.