Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
Om någon har ett tips på någon i Stockholm som fixar motorer (och kan tänka sig att göra det med en mindre motor åt en privatperson och inte bara stora industrimotorer åt företag) så säg till utifall rengöring inte hjälper...
Jag kan egentligen ingenting alls om området, men en killgissning skulle kunna vara att kolla med de som renoverar startmotorer till bilar (om du inte hittar annat alternativ).
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
I mitt fal löser motorn ut jordfelsbrytaren (vilket jag inte tycker borde bero på överbelastning - se en av mina andra trådar där jag fick en hel del hjälp att diagnostisera felet). Verkar motorn ok får jag söka vidare och kanske titta mer noga på mattan men den tycks inte vara slitet och löper fint när jag snurrar på svänghjulet så verkar mindre troligt här.

På dagarna arbetar jag med programmering så tycker det är ett lite kul projekt att försöka laga saker "med händerna" ibland även om det är lite pyssel man inte är jättebra på - man lär sig nya saker i varje sådant projekt och kan man få lite hjälp på forum som detta brukar det i vert fall ibland lyckas även om man bara är "normalhändig" (eller knappt det - därav min "avatar" med en tumme mitt i handen :D)...
Har med haft ett tunturi t50 men kan tipsa om att ta kåpan för motorn för det blir fruktansvärt mycket damm där så lite dammsugning där skadar nog inte.Var kanon nöjd tills motor gav upp men har ett annat löpband nu .
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Amatörsnickaren Amatörsnickaren skrev:
Det kan jag hålla med om - antar att jag föredrar lite mer klurande/lärande/fixande snarare än att svettas med att bära tunga saker :p
Om du inte vill svettas kan man undra vad löpbandet ska lagas för?
 
  • Haha
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.