slacker skrev:
Spenderade själv en dag hos en bekant med spikpistolen för att säkra NYÅRSbastubadet - Som, även det, är en underbar tradition! d^_^b

Att vi avnjuter fyrverkerierna från badtunnan är ju inte fel det heller! ;)
Vad gör man inte för nyårsbastubadet? :D
 
Imponerande arbetsbelysning! DeWalt? Hitachi?:D
 
vojma skrev:
Imponerande arbetsbelysning! DeWalt? Hitachi?:D
Haha! Ja, jag förstod att någon skulle bli imponerad av den fantastiska arbetsbelysningen :D
Man får int´ va kräsen!
 
Fasen oxå... jag tror nog att jag köpt ett paket (10st) för lite... bastupanel alltså.
Får åka och köpa imorgon då!
Men på paketet står det följande "Acklimatisera panelen i normalt inomhusklimat (torrt, med en temperatur på ca: 20grader och med en relativ luftfuktighet på 40-60%) i minst 7 dygn innan montering."... vad händer om jag monterar de sista bitarna från det nya paketet redan samma dag? Kommer dom spricka/svälla?
Hoppas verkligen att det inte är så allvarligt som det låter... har inte tid att vänta!
 
Tyresö
Risken är att dom krymper isär i sponten eller sväller så panelen buktar - beroende på fuktigheten i panelen och i rummet den monteras i. Förbered dej på att du kan skapa ett "backjobb"
 
Ok. Tackar för svaret! Jag tror jag tar risken. Men då ska jag hålla ett vakande öga och se hur panelen reagerar. I värsta fall så får jag panela om dom 8-9 sista panelbitarna i ett senare skede. :)
 
Bilder på det färdig resultatet förväntas förståss...
 
Tyresö
vojma skrev:
Bilder på det färdig resultatet förväntas förståss...

Hahaha, det får nog vänta.....just nu sitter han garanterat i bastun med en iskall julöl....
 
God kväll! Det blev bastu på julafton och några öl blev det minsann! :-D
Men jag hann inte riktigt helt färdigt. Bara den övre laven på plats men man fick kliva från en stol :p
Hörde att min kusin i finland bara hade en Olvi-ölback som han satt på då han blev för ivrig att basta innan lavarna var färdiga ;-)
Skönt med bastu må jag säga! Bilder kommer inom kort! :)
 


Här har ni en bild iallafall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.