Jag tror att du kommer bli besviken på den stärkaren. Jag har tidigare köpt lillebrorsan till den som är i exakt samma skal. Den orkade inte ens driva 2 högtalare bra. Sen måste man belasta dom så hårt att dom blir väldigt störkänsliga. Visst är formatet bra men min hamnade i garaget och fick driva mina KeF garagehögtalare.
Om du vill ha riktig kvalitét på utomhushögtalare så rekommenderar jag:
http://www.outdoorspeakerdepot.com/
Och vill du ha tryck så måste det nästan till endera en inbyggd eller en fristående sub.

//
M
 
hm det låter ju inte bra.. men jag kör nog utanpåliggande högtalare trots allt, fick ju tips tidigare!

vad ska man skaffa för stärkare då? vill helst ha en som är ganska smidig i formatet,
och gärna inte i en prisklass över 1500kr.. men ska ju ändå klara att driva iaf. 4st högtalare
 
Bas kan man aldrig få för mycket av! Förbered en signalkabel(rca) eller vanlig högnivåkabel ut ifall du får för dig att köpa en låda i framtiden.
 
tommib
Kolla in www.thomann.de, det är Europas största ljud/ljusgrossist. Leveranskostnad 15E till Sverige oavsett vikt, fri frakt över 298E.
Byggde själv ett förstärkarrack av deras T-Amp (5 st av 75W-modellen och en 150W för baslåda) och lite splitters/mixers. Otroligt prisvärt och låter bra för priset. Någon audiofil har säkert en annan uppfattning men om man sitter på altanen och lyssnar så gör det nog inte så stor skillnad.

Här är stärkaren: http://www.thomann.de/se/tamp_s75.htm

Som Jonatan79 sa, förbered för signalkabel eller högtalarkabel, jag själv skulle dragit 20mm slang från där förstärkaren ska sitta....
 
tommib skrev:
Kolla in www.thomann.de, det är Europas största ljud/ljusgrossist. Leveranskostnad 15E till Sverige oavsett vikt, fri frakt över 298E.
Byggde själv ett förstärkarrack av deras T-Amp (5 st av 75W-modellen och en 150W för baslåda) och lite splitters/mixers. Otroligt prisvärt och låter bra för priset. Någon audiofil har säkert en annan uppfattning men om man sitter på altanen och lyssnar så gör det nog inte så stor skillnad.

Här är stärkaren: [länk]

Som Jonatan79 sa, förbered för signalkabel eller högtalarkabel, jag själv skulle dragit 20mm slang från där förstärkaren ska sitta....
om jag kör en sub eller liknande så måste jag ju ha den under tak?

tänkte mig mest bara att kunna få bättre ljud än en standardhögtalare inkopplad till mobilen..

så 4st högtalare fungerar bra för mig.. förstärkarmässigt får jag nog prova mig fram!
 
prototypen skrev:
Du har ju bara varit med ett halvår på forat så då har du inte läst så många trådar, det finns mycket som folk stör sig på.

Protte
Och att just bli dränkt i musik man inte vill lyssna på hör ju till bland det mest legitima man störs av... Det är inte för inte som forskningen visar att just buller är bland de värsta miljöbovarna vi har.

MEN, om någon vill spela lite försiktigt i sin trädgård så är väl det OK. Så länge vederbörande håller sig nykter. Enligt samlad erfarenhet så ökar problemen med "störande stereo" exponentiellt först när det kommer alkohol med i bilden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.