Du får inte plats att montera dubbla rader med led-strips? Sen drar du ut kablar till båda, men du ansluter bara en rad, skulle sen en gå sönder så skiftar du bara?
 
Det skulle man kunna göra, men man måste fortfarande ha möjlighet till service :)
 
Ang. Diffusering, kan man inte vända stripsen bak o fram, sen reflektera ljuset mot en mattpolerad aluminiumplåt eller liknande?
 
Då blir det nog mörkt i mitten. Tror mjölkvit plexi och sedan frostat glas i spegeln blir bra?
 
Nu har ledsen kommit

led.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ska testa avstånd och olika lager med diffusion i helgen för att hitta optimal diffusion med så kort avstånd som möjligt. Så jag slipper fräsa så djup kanal i teglet
 
Vart hittar man plexi med diffusion? Alternativ en film som man kan sätta på
 
Glasmästaren som ska göra spegeln kunde ordna åt mig
 
Jämnheten styrs av tre parametrar:

- Avståndet mellan lysdioderna.
- Typ av diffuserande glas/plast
- Avståndet mellan lysdioder och glas/plast.

Tumregeln är att du skall ha samma avstånd mellan glas och lysdiod som mellan lysdioderna.

Sitter lysdioderna väldigt nära glas/plast så blir det nästan omöjligt att få helt jämn täckning.
 
Det är bara 15mm mellan varje ledpar. Behövs mycket mer avstånd än så för att inte se ledsen, därför jag tänkte dubbeldiffusra. Vill helst inte bila bort mer än 50mm tegel i väggen. Måste ta tag i detta projekt snart, börjar bli klart med VVS och golv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.