AXS AXS skrev:
Kan du inte få fast en rotdosa i hålet?

Det går bra att ha infälld strömbrytare till utanpåliggande kabel.
Kanske inte är nån omöjlighet. Tänker att de då krävs distans mellan infälld strömbrytare och vägg för att få plats med kabel? 🤔
 
AXS
Vet inte om det är godkänt, men jag hade karvat i väggen och lagt kabeln där de sista centimetrarna in i dosan. Så lite spackel på.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
A
Om det går att få dit en rotdosa behövs bara en låg förhöjningsram för strömbrytaren.
 
  • Gilla
AXS
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Vet inte om det är godkänt, men jag hade karvat i väggen och lagt kabeln där de sista centimetrarna in i dosan. Så lite spackel på.
Få fundera vad som är smidigast. Lutar dock åt att sätta igen hålet på lämpligt vis då utanpåliggande strömbrytare redan är införskaffad 😃
 
A avh67f skrev:
Om det går att få dit en rotdosa behövs bara en låg förhöjningsram för strömbrytaren.
Bra att veta! 😃👍
 
AXS
K KRIBERGARN76 skrev:
Få fundera vad som är smidigast. Lutar dock åt att sätta igen hålet på lämpligt vis då utanpåliggande strömbrytare redan är införskaffad 😃
Då skulle jag skära till gips eller plyfa typ 10*10 och ett lika stort hål i väggen. Lite spackel eller lim bakom och några skruv. Spackel på för att få det jämt.
 
AXS AXS skrev:
Då skulle jag skära till gips eller plyfa typ 10*10 och ett lika stort hål i väggen. Lite spackel eller lim bakom och några skruv. Spackel på för att få det jämt.
Kanske duger gott med osb typ 10*10 då man ha små spillbitar över av de 😃 Få sätta några lager då jag såg de va 41 mm in till regel som är bästa förankringspunkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.