kimmo_thn skrev:
Jepp kan man men inte i mitt fall. Då väggen där toaletten sitter ska rivas. Därför har den suttit där tills nu

Ok, men då förstår jag ditt problem...
 
B
gör så här. gräv ett hål. såg hål i stol. sen eventuellt lite väggar runt. då kommer man i kontakt me naturen också.
jag skulle nog köpt en latrin. den går ju ha som backup om t-k trilskas
 
jag brukar ställa in en wc med kvarn, den kan man koppla in på tex en golvbrunn
 
Köpte på en järnaffär en hink på kanske 30 liter med tillhörande sits och lock. Ner med en svart sopsäck i hinken och sen en biosäck innanför det. Köpte en massa torv och sen är det bara att göra vad man ska och sen hiva upp den svarta sopsäcken. hälla ut den gröna biosäcken i en kompost eller gräv ner den.
 
kimmo_thn skrev:
Ne jag bor vid havet "lite avsides" så kommunen har valt och inte ha kommunalt vatten/avlop här... Huset är byggt 1989 och i bygg pappren står det "dispans för inkoppling av 1 toalett mot 3 kammar brunn.

Dom vill ju gärna ha bort detta nu.. för vattnet rinner ju vidare till bäck som rinner ut i havet. Så det blir väl och gräva ner en renings station framöver
Kolla med kommunen om det verkligen är så att du endast får ha en toalett i huset.

Här tyckte Miljö- och Hälsoskydd att det inte var något problem så länge den nya toaletten fanns i samma byggnad. Det blir ju inte mer utsläpp bara för att man har två holkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.