Hej jag har precis påbörjat mitt badrums renovering. Men hittils har toastolen varit monterad.. Hur har ni andra löst detta? Har sökt på forumet men finner bara låsta trådar och känner att man inte riktigt funnit nått svar som passar mig

Jag har ju en uppvärmd källare som jag tänkte använda mig av.. Men vad har ni för erfarenhet av lukt/jobb med t.ex en camping toalett http://www.jula.se/latrinkarl-camper-132314

Ska renovera själv så detta kan ta tid.. räknar med 2mån i alla fall för att inte lura mig själv

Har möjlighet att koppla in toaletten i källaren men då blir det en del jobb med avlops rör som måste dras om.. ville gärna undvika detta..

nån annan som har tips?
 
B
vad för familj har du hemma? har du rivit bort all avlopp?
har du hink hemma?
 
Jag kopplade in toan i källaren på stigaren med ett T-rör reglade upp ett litet podium till stolen så att allt kunde fixas ovan golv. Spolning med spann.
 
Husvagnstoa fungerar under en kort period
 
byggare henke skrev:
vad för familj har du hemma? har du rivit bort all avlopp?
har du hink hemma?
Jag är en ensam kille som bor här.. så det är ju mindre känsligt... vet bara att jag behöver ha en lösning som max "töms" fixas med en gång i veckan.. är borta 12-13 timmar dagligen på jobb så jag vill gärna slippa behöva stå och tömma .t.ex behålla mitt i natten:D

Hink: Ja.. denna anv¨nds idag till att spola då jag rivit ner alla vattenrör till badrummet.
Avlops rören sitter kvar men dessa ska rivas ner delvis då jag går från vägghängd toa till golvstående
 
Kurtivan skrev:
Husvagnstoa fungerar under en kort period
hur ser en husvagns toa ut? har sökt lite med finner mestadels camping eller marin toalett..
 
Fixar_Krille skrev:
Jag kopplade in toan i källaren på stigaren med ett T-rör reglade upp ett litet podium till stolen så att allt kunde fixas ovan golv. Spolning med spann.
Hej. Jo jag har haft detta i tankarna.. men är lite skeptisk till och greja med avlopps röret nere i källaren.

men det är i alla fall en ø 110 rör som går genom källaren. Längst ner mot golvet finns en pass bit med renslucka. hade ju vart smidigt om man kan använda sig av denna renslucka anslutning? går detta tro? rens luckan är ju i liknande dimension som toa rören.

Då hade det vart väldigt simpelt och ansluta min gamla toa stol som är vägghängd och använda sig av fix ramen som finns bak väggen idag
 
B
så länge som du kan går det att ha en skiva där toan står och sen hink att spola med. synd att du inte har en extra toarum.
 
byggare henke skrev:
så länge som du kan går det att ha en skiva där toan står och sen hink att spola med. synd att du inte har en extra toarum.
Hade gärna haft en extra toarum.. men detta tillåts inte då jag har allt kopplat mot 3 kammar brunn.. så vågar inte bygga nån extra toa i källaren..
 
B
bor du på landet?? bygga latrin kanske?
varför får du inte lägga på en toa till?
vet ej så mycke om tre kammar brunn
 
byggare henke skrev:
bor du på landet?? bygga latrin kanske?
varför får du inte lägga på en toa till?
vet ej så mycke om tre kammar brunn
Ne jag bor vid havet "lite avsides" så kommunen har valt och inte ha kommunalt vatten/avlop här... Huset är byggt 1989 och i bygg pappren står det "dispans för inkoppling av 1 toalett mot 3 kammar brunn.

Dom vill ju gärna ha bort detta nu.. för vattnet rinner ju vidare till bäck som rinner ut i havet. Så det blir väl och gräva ner en renings station framöver
 
Zixten skrev:
Googlade lite

[länk]

[länk]
tack.. har precis mailat hyrtoaletten "rentatent" så får se vad detta kan kosta..

ingen som har erfarenhet av t.ex BIOLET mulltoa system? visst är det lite kostsamt men samtidigt en framtida back up system inomhus. Har utedass men detta är inte aktuellt nu när tempen vart nere i -20 :D
 
Man brukar ju kunna ha toalettstolen lös och bara lyfta in och ur den från toaletten när man jobbar där...
Samt då spola med hinkens hjälp...
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Man brukar ju kunna ha toalettstolen lös och bara lyfta in och ur den från toaletten när man jobbar där...
Samt då spola med hinkens hjälp...
Jepp kan man men inte i mitt fall. Då väggen där toaletten sitter ska rivas. Därför har den suttit där tills nu
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.