R
ventilationen har jag aldrig uttalat mig om inte bytta fönster heller. Har aldrig sagt att det enda man behöver göra... Det jag säger är att tilläggsisolerar man på en fuktig yta så blir nya isol fuktig med tiden + att den normala fukten åxå försämrar isol föärmågan. Vet man inte hur saker fungerar och hur dom hänger ihop så får man inget bra resultat. Vårt hus som jag byggt är på 50 Kvm. och jag har gjort det efter mitt sätt, låg energiförbrukning för uppvärmning, inte för täta vägar men inget kalras. 130´nyckelfärdigt
 
Problemet är väll att du inte säger så mycket alls som backar upp dina tidigere påstående, bara att tilläggsisolering inte funkar, kan bara säga att än så länge är inte jag övertygad iaf
Men utveckla gjärna mer
 
R
spelar ingen roll vad jag säger eller hänvisar till . vill man inte tro så gör man inte det. det pågår en jämförelse mellan K-faast och Viktoria park olika omr i Eskilstuna (Lagersberg och Robertstorp, där har dom haft likvärdiga mål med deras renoveringar MDH Prof Erik Dhalqvist är kontrollant, och där har skinnade i effekt vart ca 2-4 % mellan tillägsisolering och där vi har målat. Den stora skillnaden är att tilläggsisol kostade ca 2-2500 Kr/Kvm meden vår ommålning kostade ca 500 Kr/Kvm
 
Ribons skrev:
spelar ingen roll vad jag säger eller hänvisar till . vill man inte tro så gör man inte det.
Det spelar ingen roll vad man vill tro. Om du inte säger något eller hänvisar till något så är det svårt att veta vad man skall tro.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
R
jag har hänvisat vid flertal ggr. länkar, filmer, repotage osv
 
R
här kommer ÅF rapport

Slutrapport uppf%c3%b6ljning Branta Backen%2c 20140227.pdf
 
Microkatten
Ribons skrev:
jag har hänvisat vid flertal ggr. länkar, filmer, repotage osv
Nej det har du inte alls gjort i denna tråden. Det du har sagt här är att tilläggsisolering slutar fungera efter sju år. Jag tror inte på detta generella påstående. Sedan nämner du om någon jämförelse av någonting som inte är begripligt. Sedan nämner du en slutrapport, men det framgår inte vad denna slutrapport handlar om.

Vill du att folk skall förstå vad du vill säga så får du sluta tala i gåtor.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
R
R
här är en vetenskaplig undersökning gällande isolering , och metoden som förspråkas at er allas Folke Björk Visa bilaga frost_kondens.pdf
 
S
Ribons skrev:
här är en vetenskaplig undersökning gällande isolering , och metoden som förspråkas at er allas Folke Björk [bifogad fil]
ja. vore konstigt om han inte fick fukt i isoleringen .
 
Ribons skrev:
här är en vetenskaplig undersökning gällande isolering , och metoden som förspråkas at er allas Folke Björk [bifogad fil]
Det experimentet visar att det samlas vatten och eventuellt frost i isoleringen om det är fuktigt och varmt inomhus, kallt utomhus och inte finns någon form av ångspärr. Det visar inte att ångspärr är dåligt. Det visar inte att all tilläggsisolering tappar sin verkan efter sju år.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
R
ok formulerat mitt arg. Efter ca 7 år har du inte kvar90-100% av effekten utan är ner på kanske 65-80 % av full effekt, vilket är mkt pengar för att värma upp, sen framkommer det (om jag inte mins fel) att det är mkt svårt att torka ut miniralull. för att inte tala om vilket som är enklast eller biligast att göra
 
R
tydligen är jag delvis bort ´tagen från tråden , endel av mina svar finns inte kvar
 
Jag kan inte öppna dina bifogade filer, men det kanske beror på att jag kör appen?
 
Ribons skrev:
tydligen är jag delvis bort ´tagen från tråden , endel av mina svar finns inte kvar
De kan förklara mycket,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.