Ho.
Hade samma problem....den gick in i laddstationen med full styrka och gled åt sidan så den inte fick kontakt på bägge bläcken. Ja skruvade dit ett par mindre trälister på utsidan plastskenorna som ska styra in den rätt.
Så det blev mer tight. Funkar bra. Den hamnade mer i mitten.
Jag köpta åxå en skiva med plexiglas på Biltema som jag skruvade fast i kanten på laddstationen så "landningsbanan" blev längre och helt i våg med orginalplattan. Den yttre biten med plexiglas klädde jag med plastmatta som blev över från golvet på altanen. Så hjulen biter bättre. Ska åxå fixa hjulglappet snart så den går mer rakt och inte "vinglar" så mycket.
 
  • Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Är det någon som provat att köra utan skyddet för knivdisken?
HQ o Landroid har ju inget skydd, har problem med att det samlas mycket gräs där nu när det regnar och då blir ljudnivå väldigt hög från knivdisken.
Förresten så kör jag med HQ disk istället för kniven funkar fint, byte i våras när det samlades någon "gegga" på kniven som skapade obalans o oljud.
 
power650 skrev:
Är det någon som provat att köra utan skyddet för knivdisken?
HQ o Landroid har ju inget skydd, har problem med att det samlas mycket gräs där nu när det regnar och då blir ljudnivå väldigt hög från knivdisken.
Förresten så kör jag med HQ disk istället för kniven funkar fint, byte i våras när det samlades någon "gegga" på kniven som skapade obalans o oljud.
Samlas ännu mer gräs utan den
 
power650 skrev:
Är det någon som provat att köra utan skyddet för knivdisken?
HQ o Landroid har ju inget skydd, har problem med att det samlas mycket gräs där nu när det regnar och då blir ljudnivå väldigt hög från knivdisken.
Förresten så kör jag med HQ disk istället för kniven funkar fint, byte i våras när det samlades någon "gegga" på kniven som skapade obalans o oljud.
Vad har du märkt för fördelar med att köra med HQ disk istället för orginalet? Mår gräsmattan bättre av små knivar jämförts med orginaldisken?
 
Surfarn_ skrev:
Vad har du märkt för fördelar med att köra med HQ disk istället för orginalet? Mår gräsmattan bättre av små knivar jämförts med orginaldisken?
Svårt att säga, det viktigaste är att kniveggen är vass så blir resultatet bra. Det positiva med HQ disken är ljudnivån men samtidigt minskas klippbredden
 
Hur kommer jag enklast åt det plastdrev som brukar slitas ut? Jag hittar det inte på sprängskissen... Sitter det kanske inne i motorn?
 
Redigerat:
Lättast att plocka bort drivmotorn från klipparen sedan tar du bort vxl lådan från elmotorn.
I vxl lådan finns det 3st plastdrev och 3st metalldrev.
CAM00202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Lättast är att ta bort hjulet sedan hjul hubben så kan du plocka ut motorn en bit o lossa skruvarna runt axeln
Använd rätt fett till den
 
  • Gilla
Marquiz78
  • Laddar…
Någon som använder eller har testat den.
Den jag tänkte lägga in heter 20140820.

Men är rädd att den gör mer skada än nytta.

För det andra så undrar jag om man måste ha XP på datorn för att detta ska funka?
 
Var hittar du den mjukvaran?
 
DeeZTeeR skrev:
Var hittar du den mjukvaran?
Mailade en jag handlade min klippare av och det finns ingen ny mjukvara med det nr utan det är en beta samma som den jag provade tidigare här i tråden så avvakta
 
  • Gilla
DeeZTeeR
  • Laddar…
Blixten tog kortet i laddstationen. Nån som bytt utan att veta adressnummer... Isf hur gjorde ni?
Dvs hur fick ni klipparen att känna igen stationen igen...
 
Redigerat:
Det står i manualer hur man parar ihop dom. Kommer inte ihåg på rak arm.
 
Problemet är att klipparen vill hem men iom att den inte känner igen laddstationen så försöker den köra över den. Vill att den ska stå på 10 cm från laddbleck så jag kan testa olika adresser. . Ska den kunna ladda avstängd fö?
 
T
kwattro skrev:
Problemet är att klipparen vill hem men iom att den inte känner igen laddstationen så försöker den köra över den. Vill att den ska stå på 10 cm från laddbleck så jag kan testa olika adresser. . Ska den kunna ladda avstängd fö?
Kolla laddkortet så att alla kablar och kontakter sitter ordentligt. Det har hänt att kontakter är helt lösa i laddstationens laddkort.
Funkar det inte efter att alla kontakter är OK, är det byte av laddkort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.