Vart hitta du den programvaran? Vad är det som är nytt?
 
Någon som testat att köra klipparen med fjärrkontrollen på senaste mjukvaran?
 
  • Gilla
VJT
  • Laddar…
Jag kör med mjukvaran från 2014-05-13 är det någon som vet vad som är ändrat i den nyare från den 23:e?
 
Idag har jag fått hem min S510, hoppas på ett bättre resultat än den förvirrade stackaren (Bosch Indego) som försökte klippa min gräsmatta här förra sommaren men som misslyckades kapitalt.
Har dock en ganska stor matta (2000 kvm utan hus, uppfart mm), men det skall den nog klara av.
Min klippare har en klippskiva med rakblad + en kniv som är medskickad, vilken är bäst enligt de som är erfarna?
 
mb29661 skrev:
Idag har jag fått hem min S510, hoppas på ett bättre resultat än den förvirrade stackaren (Bosch Indego) som försökte klippa min gräsmatta här förra sommaren men som misslyckades kapitalt.
Har dock en ganska stor matta (2000 kvm utan hus, uppfart mm), men det skall den nog klara av.
Min klippare har en klippskiva med rakblad + en kniv som är medskickad, vilken är bäst enligt de som är erfarna?
Tyckte dom små tunna rakbladsknivarna var lite för klena och lät lika mycket som den fasta
 
  • Gilla
VJT och 1 till
  • Laddar…
@mb29661 jag gillar min kniv men jag har inte någon disk med rakblad. Jag gillar den för den klarar grenar och äpplen. Den låter förmodligen mer men man är ju inte hemma när han jobbar.

Jag har provat den nya programvaran från 20140523 och den funkar faktisk riktigt bra. Klarar och gå själv tre dagar i rad, och det är första gången. Vet inte vad skillnaden mellan 23 och 13 är. Kanske något mindre känslig UL.
 
  • Gilla
VJT och 1 till
  • Laddar…
VJT
Har testat rakbladstallriken, den är inte tystare, den samlar snabbt en massa gräs inunder, riktig kniv är bäst! Ny programvara är på gång för att eliminera ryckningar i kompassfunktionen när S510 går i sydväst riktning. 20140606. Nya Display PCB möjliggör flera funktioner, man kan stänga av kompassen, man kan begränsa räckvidden när den vänder innan linan, de här funktioner kan man endast få via omprogramering med hjälp av en ny editor (jag har den).
 
VJT
Ibland tappar S510 i samband med omprogramering fjärrkontrollen, så den inte funkar längre: Ta fjärren till närheten av laddstationen, tryck Onoff knappen tills den röda lampan börjar blinka, när den slutat blinka fungerar den igen. Glöm inte byta batterier i fjärren heller om de är gamla.
 
VJT
Här i Skövde fungerar S510 och klipper bra och tyst med terränghjulen i min något backiga tomt. Hoppas alla andr är lika nöjda.
 
VJT
Skövde-Kommun.jpg
 
VJT
Gott folk! Har fått en ny mjukvara för S510 som tar bort skakningen på grund av kompassen. Kommer att lägga ut den på hemsidan i dagarna uppdaterad 2014.6.6
 
VJT
Vänta tills jag har laddat upp mjukvara för huvudkortet 2014.6.6!! För att få in nya menyer i Display, PCB kortet måste bytas och programeras med Editor med den nya programvaran, kan inte göras hemma utan att alla ingredienser finns på plats. Jag kan görat!
 
VJT
VJT skrev:
Vänta tills jag har laddat upp mjukvara för huvudkortet 2014.6.6!! För att få in nya menyer i Display, PCB kortet måste bytas och programeras med Editor med den nya programvaran, kan inte göras hemma utan att alla ingredienser finns på plats. Jag kan görat!
Finns ingen ryckighet i 14.6.6 mjukvaran, går så fint, jämt och tyst i alla väderstreck. mvh Veikko
 
VJT skrev:
Vänta tills jag har laddat upp mjukvara för huvudkortet 2014.6.6!! För att få in nya menyer i Display, PCB kortet måste bytas och programeras med Editor med den nya programvaran, kan inte göras hemma utan att alla ingredienser finns på plats. Jag kan görat!
ok, jag programmerar alltid min via USB pluggen på undersidan. Har inte alla den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.