Veikko har lagt ut en massa bilder på sin hemsida på klipparens olika delar. Kika på sladdarna där.
 
eleson skrev:
Jag kopplade röd till utgående o svart till inkommande, och klipparen startade.
Har dock inte provat vad som händer om man gör tvärtom...
Vilken är utgående, vänster eller höger från bildens sida?
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maver1ck skrev:
Vilken är utgående, vänster eller höger från bildens sida?
Den övre svart och den undre skall den röda sitta på.
 
Så, nu har jag startat upp den. Lite snabba noteringar: den svänger inte av i uppförsbacke som landroiden. Den går inte spikrakt utan svänger lite fram och tillbaka. Absolut tillräckligt rakt för att ta sig till övre delen. Jag väntade mig inte att den skulle kunna göra stripes.
- Den är stark i backe!
Den är hyfsat mjuk i svängar, inbromsningar, acceleration etc.
Lite klonkig.
Jag gillar framhjulen bättre än landroidens, de rullar och svänger lättare.
Tyvärr är den bredare än landroiden, då slingan behöver justeras :(

Det känns som om den här kommer att göra ett bättre jobb på den här gräsmattan.

Angående mitt förra svar (kabel) ... facepalm ...
 
Har uppgraderat mjukvaran till v.0806. Den känns mycket bättre, den backar ut längre och vänder i en större radie när den stöter på hinder. Känns också som den reagerar snabbare vid hinder, att han backar ut mer blir till en fördel i slänterna om man har tråden i slänten. Dock klarar han inte slänten när gräset är fuktigt, då slirar den även om den vill backa uppåt.
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Bild på vxl - lådan.

CAM00202.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Supoman och 2 till
  • Laddar…
Varför har du plockat isär växellådan?
 
HL1 skrev:
Varför har du plockat isär växellådan?
Har börjat låta mer om drivmotorerna. Tryckte i lite hjullagerfett men det hjälpte inte. Skall plocka ner dem riktigt nästa gång och göra rent dem plus att prova ett annat fett.
 
power650 skrev:
Har börjat låta mer om drivmotorerna. Tryckte i lite hjullagerfett men det hjälpte inte. Skall plocka ner dem riktigt nästa gång och göra rent dem plus att prova ett annat fett.
Jag upplever också att drivningen har blivit gradvis mer och mer högljudd. Ska bli intressant att höra om du lyckas åtgärda.
 
Är det inte märkligt med så mycket fel och konstigheter på denna modell? Den har ju funnits i Australien ett tag i alla fall. Man borde väl fått ordning på barnsjukdommarna.
 
Blev lite orolig när power650 har fått oljud i planetväxeln så jag rev genast isär min motor, och mycket riktigt ,,, krutrorrt ! jag gjorde rent växeln och kleta i ca 5 gram vattenfri vasselin i varje växel, jag hade inga direkta oljud från början, men nu går den nästan helt ljudlöst i drivmotorerna:)
 
  • Gilla
Dave R och 1 till
  • Laddar…
Efter senaste fw uppdateringen så säger han att tråden är avkapad om den fastnat när den kör på tråden, efter detta måste man starta om för att nollställa detta.
 
Är det omständigt att ta isär drivmotorn och komma åt växeln?
 
Inget svårt alls, bara att plocka bort hjulet och sedan alla skruvar som sitter innanför, lossa skruvarna på motorn och ta bort växeln,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.