240 988 läst · 1 367 svar
241k läst
1,4k svar
Tian chen s510
Har testat med dålig laddning för att se hur den beter sig när den ska hem och laddas. Men då började det att regna. Så jag vet inte om den åkte hem pga dåligt batteri eller regn. Vet någon vid vilken spänning den åker hem? Om den då träffar tråden nära laddstationen fast bakom. Då kan min ha nästan 400 m med backar etc att åka innan den är hemma. Orkar den hem då?
Sedan satte jag den på schema att gå till area 3. Men den gick bara dit och släppte tråden och klippte några sekunder sedan gick den hem igen. Jag misstänker att det var pga att regnsensorn var blöt fortfarande efter regnet. Är det så den funkar? Går den ut ända till släppunkten innan den känner efter om det regnar. Det verkar ju puckat.
Sedan satte jag den på schema att gå till area 3. Men den gick bara dit och släppte tråden och klippte några sekunder sedan gick den hem igen. Jag misstänker att det var pga att regnsensorn var blöt fortfarande efter regnet. Är det så den funkar? Går den ut ända till släppunkten innan den känner efter om det regnar. Det verkar ju puckat.
Har för mig att min går hem runt 24V.
Jag kan tänka mig att regnsensorn är avstängd när den går ut till ex area3 för ultraljudsensorn är avstängd då.
Sen tycker jag att det är bra att regnsensorn är avstängd, för annars skulle den kunna åka hem om den ex går emot en våt buske på vägen ut.
Jag kan tänka mig att regnsensorn är avstängd när den går ut till ex area3 för ultraljudsensorn är avstängd då.
Sen tycker jag att det är bra att regnsensorn är avstängd, för annars skulle den kunna åka hem om den ex går emot en våt buske på vägen ut.
Den skall ha batterikapacitet för att vandra hem utmed 600 meter begränsningskabel när den går hem för laddning. Är det inte bara att låta den rulla på och ta det som en inkörningsperiod och räkna med att man får hämta den i nån buske eller hos grannen nån gång i början?HL1 skrev:Har testat med dålig laddning för att se hur den beter sig när den ska hem och laddas. Men då började det att regna. Så jag vet inte om den åkte hem pga dåligt batteri eller regn. Vet någon vid vilken spänning den åker hem? Om den då träffar tråden nära laddstationen fast bakom. Då kan min ha nästan 400 m med backar etc att åka innan den är hemma. Orkar den hem då?
Sedan satte jag den på schema att gå till area 3. Men den gick bara dit och släppte tråden och klippte några sekunder sedan gick den hem igen. Jag misstänker att det var pga att regnsensorn var blöt fortfarande efter regnet. Är det så den funkar? Går den ut ända till släppunkten innan den känner efter om det regnar. Det verkar ju puckat.
Imorse gick min ut på schema till area 3 och skulle klippa 4 timmar, men efter en liten stund gick den hem på linan. Jag trodde den gick till laddstationen men sedan var den ute och körde på area 1. Skumt. Fattar inte varför den gick dit. Har line on. På area 1 fastnade den på en grill med smala ben. Den stod och knuffade på grillen tills den stannade med larm om vänster hjulmotor överbelastad. Borde den inte vända om den krockar med en grill? Kan tänka mig att benet är för smalt för ultra ljud sensorerna och kanske för smalt för krocksensorer men den birde ju vända om den inte kommer någon vart. Har sett samma beteende när den krockat med andra grejer men då har det oftast varit i sluttning.
Den gick direkt till area 3 och klippte en kort stund.
Såg inte själv hur den fastnade men enligt han som såg stod den rakt emot fram och nötte innan den blev överbelastad. Hade bara behövt backa och vrida lite så hade den varit fri.
Såg inte själv hur den fastnade men enligt han som såg stod den rakt emot fram och nötte innan den blev överbelastad. Hade bara behövt backa och vrida lite så hade den varit fri.
Min gjorde samma sak på nån jävla barnleksak som låg på gräsmattan. Gick emot och leksaken följde med ca 10cm så smällen blev mjuk, sensorn löste aldrig ut och sen var lägsta friktionen mellan hjulen och gräsmattan. Krävs en ganska stum smäll för att lösa ut sensorn.power650 skrev:
Står det inte i manualen att man måste programmera den att köra i area2 först innan den fungerar i area3?HL1 skrev:
Det stämmer nog jag minns säkert fel, själv kör jag bara med area1 efter lite missöden.HL1 skrev:
Hade nog kört 1 vecka med 3 areor men plötsligt när jag kom hem hade den kört upp på laddstationen, hände två dagar efter varann. Satte då ett leckablock som skydd för laddstationen, så tredje dagen sa sambon att den bara körde runt slingan hela tiden varv efter varv.
Känns som den kan tappa minnet.
Det har också hänt mig med att den kört varv efter varv. Jag kör line off, men ibland upplever jag att den har lite AI och gör något annorlundapower650 skrev:Det stämmer nog jag minns säkert fel, själv kör jag bara med area1 efter lite missöden.
Hade nog kört 1 vecka med 3 areor men plötsligt när jag kom hem hade den kört upp på laddstationen, hände två dagar efter varann. Satte då ett leckablock som skydd för laddstationen, så tredje dagen sa sambon att den bara körde runt slingan hela tiden varv efter varv.
Känns som den kan tappa minnet.
Tja!
Hur högt skall gräset vara för att den skall köra "spiralklippning" aldrig sett min göra det.
Hade ju varit fint att den gjort det när den kommer i högre gräs där ex trädgårdsmöblerna ståt ett par dar.
Hur högt skall gräset vara för att den skall köra "spiralklippning" aldrig sett min göra det.
Hade ju varit fint att den gjort det när den kommer i högre gräs där ex trädgårdsmöblerna ståt ett par dar.
Min börjar oftast med en spiral när den släppt tråden, men övergår sedan till raka linjer. Men mitt gräs har inte varit särskilt långt. Några cn att klippa här i där. Det har inte växt mycket den här sommaren hos mig.
Hur har ni gjort med gränstråden, har ni grävt ner den eller bara låta den ligga? Vi har redan kört av den en gång när vi klippte med vår gamla klippo. jag tänkte försöka få ner den en 5 cm. Hur har ni andra diskuterat kring detta?