Jo men hur kan det vara en miss när den inte lämnar något?
 
grymmeoffe skrev:
Jo men hur kan det vara en miss när den inte lämnar något?
varför har du en robotgräsklippare när du lika gärna kan klippa gräset själv med nagelsax?
 
Moget lär dig lite mer om klipparen o återkom för det är det tråden handlar om
 
Tydligen klipper inte wiads robot hela vägen ut till det kantklippta. Kan det vara en inställning hur nära tråden den ska vända, då det verkar som inte grymmeoffe har samma problem?
 
HL1 skrev:
Tydligen klipper inte wiads robot hela vägen ut till det kantklippta. Kan det vara en inställning hur nära tråden den ska vända, då det verkar som inte grymmeoffe har samma problem?
Det finns inga inställningar att göra för detta, inte i en meny åtkomlig för mig i alla fall. Möjligtvis via någon servicemeny.

Grymmeoffes klipper inte heller hela vägen ut om jag lyckats tolka hans inlägg rätt, men över tid så går klipparen över det ändå från andra vinklar. Kanske, för hos mig har den inte gjort det än iaf.
 
OK, Jag försöker läsa i manualen, men jag hajar inte hur man talar om för den att den ska kantklippa. Är det Line on/off inställningen som säger om den ska kantklippa varje gång? Eller hur jobbar den? Ser att den flöjer linan till subarea om man har det igång, men efter att den lämnat memory punkten, då klipper den ju inte kanten längre. Hur blir delen efter memeory punkten kantklippt?
 
falmark skrev:
Hur klarar s510 lutningar?

Jag har några besvärliga slänter på min tomt med lutningar upp till 1:2 (motsvarar 27° eller 50%). Min Landroid L grejar inte dessa slänter.

Jag noterar att i-mover sidan anger att s510 klarar lutningar upp till 30-34° vilket skulle vara bättre än fjolårets bästa "bergsklättrare". Är det verifierade siffror?

Är det någon som har provkört s510an i lite extrema lutningar?

/Peter
Jag är också intresserad av detta, har en souterrängtomt med en lutning på 45 % som max. Om S510 klarar detta så blir det ett köp.
 
HL1 skrev:
OK, Jag försöker läsa i manualen, men jag hajar inte hur man talar om för den att den ska kantklippa. Är det Line on/off inställningen som säger om den ska kantklippa varje gång? Eller hur jobbar den? Ser att den flöjer linan till subarea om man har det igång, men efter att den lämnat memory punkten, då klipper den ju inte kanten längre. Hur blir delen efter memeory punkten kantklippt?
Jag har frågat grymmeoffe precis samma sak (inlägg #116) men inte fått något svar. Jag har inte hunnit testa med subareor själv men jag ska göra det och återkomma.
 
kardborren skrev:
Jag är också intresserad av detta, har en souterrängtomt med en lutning på 45 % som max. Om S510 klarar detta så blir det ett köp.
Jag har inga sådana lutningar på min tomt så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
 
Enligt manualen klarar den 30 graders lutning. Det finns inlägg tidigare i tråden om detta och det fanns en film som nu är borttagen. Den ska funka Ok i backar
 
HL1 skrev:
Enligt manualen klarar den 30 graders lutning. Det finns inlägg tidigare i tråden om detta och det fanns en film som nu är borttagen. Den ska funka Ok i backar
Jag har sett filmen och det är lite svårt att avgöra hur mycket det lutar. Men jag upplever lutningarna man ser på filmen som mindre branta än de lutningar jag brottas med hemma (1:2 = 50% = 27°).
Den som har filmat har svaret :)

För övrigt har jag konstaterat att alla "Kina-klippare" jag läst om har väldigt bra lutningskapacitet. Européerna är betydligt konservativare i sina specar...

/Peter
 
Redigerat:
Ja line on så kantklipper den…… har inga problem med att min inte klipper fram till tråden wiad kan vara fel på din programvara eller mainkortet i klipparen tycker dock kantklippningen borde ta det
 
Har du subareas och line on så kantklipper den ett varv först sedan går den till sin minnes punkt
 
falmark skrev:
Jag har sett filmen och det är lite svårt att avgöra hur mycket det lutar. Men jag upplever lutningarna man ser på filmen som mindre branta än de lutningar jag brottas med hemma (1:2 = 50% = 27°).
Den som har filmat har svaret :)

För övrigt har jag konstaterat att alla "Kina-klippare" jag läst om har väldigt bra lutningskapacitet. Européerna är betydligt konservativare i sina specar...

/Peter
Ja, jag är fundersam. Stiga klarar 27 grader, är den här verkligen bättre?
 
grymmeoffe skrev:
Har du subareas och line on så kantklipper den ett varv först sedan går den till sin minnes punkt
Hade ju varit bättre om hade klippt 12-15 cm över kanttråden som de flesta andra robotar gör, då hade den inte behövts någon särskild kantklippning ;).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.