Krilleman
Du måste ju även kontrollera vilken dimension du har på anslutande rör. Det är skillnad på 3/8" & 1/2".

3/8" är röret som ansluter i ventilen ca 17mm i diameter.
1/2" är röret som ansluter i ventilen ca 21mm i diameter.

Kontrollmät så det blivit rätt sort!

Och följ monteringsanvisningen till punkt och pricka!
https://www.mma.se/wp-content/uploads/2014/03/4822301_all-rev3.pdf

Radiatorventiler med storleksmarkeringar 3/8 tum och 1/2 tum för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jaha så det är den enda skillnaden då.:thinking:
Nä ventilen passade ju i gängan. Men så ska det vara rätt ventil med andra ord. Verkar bara vara lite konstigt att värmen inte kommer fram till elementet.:surprised:
 
Nu har jag inte lusläst tråden så jag kanske missar något. Men på den typen med kina hattar så går det bra att bara byta o-ring utan att tömma systemet. Stäng ventilen bara, tar en minut totalt och har löst problemet många gånger för mig.
 
Real7 Real7 skrev:
Nu har jag inte lusläst tråden så jag kanske missar något. Men på den typen med kina hattar så går det bra att bara byta o-ring utan att tömma systemet. Stäng ventilen bara, tar en minut totalt och har löst problemet många gånger för mig.
Hej Real7
Jag tror att gummit. "Kina hatten" går för långt ut. Och blockerar all flöde/varmvatten till elementet.
Något annat kan jag inte förstår vad som skulle orsaka detta.

Är det detta du menar. se bild. Schematisk illustration av en radiatorventil med en pil som pekar på den yttre delen av ventilen, känd som "Kina hatten".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Mitt svar gällde att reparera den läckande ventilen i ditt första inlägg, den ventilens gråa plastvred brukar kallas kinahatt. Men har då ingen termostat.
Men nu har du vad det verkar bytt insatts för att kunna montera termostat, vilket ju så klart är ännu bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.