Din bror är ju betongare skrev du på ett annat ställe...Låt honom planera o gjuta osv...bara att servera honom med öl och övervaka så han inte gjuter in traktorn.:cool:
 
  • Gilla
braneby och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi har en betonguteplats med glättat betonggolv och två stycken 2,5 m höga väggar i vinkel med två stora "fönster" för utsikt. Golvet är jätteskönt att gå på. Betongväggarna är en underbar "solfälla" som förlänger utesäsongen. Men det var inte billigt att anlägga.

Du har mycket bättre förutsättningar, går väl i princip att sätta en form och gjuta direkt.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Micro skrev:
Din bror är ju betongare skrev du på ett annat ställe...Låt honom planera o gjuta osv...bara att servera honom med öl och övervaka så han inte gjuter in traktorn.:cool:
Ha ha sant

Han är involverad men jag vill nyttja han så lite som möjligt eftersom han är mitt i sitt husbygge.

Han har erbjudit massor av hjälp men jag vill göra så mycket som möjligt själv :)

Har redan dåligt samvete för att jag inte är där och hjälper han 😬

Det är han som är på mig om att betong är det bästa

Är jag vedmannen.. Då är han betongmannen ;)
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
D09
Hemmakatten skrev:
Vi har en betonguteplats med glättat betonggolv och två stycken 2,5 m höga väggar i vinkel med två stora "fönster" för utsikt. Golvet är jätteskönt att gå på. Betongväggarna är en underbar "solfälla" som förlänger utesäsongen. Men det var inte billigt att anlägga.

Du har mycket bättre förutsättningar, går väl i princip att sätta en form och gjuta direkt.
Låter grymt :)

Ja. Jag fick lite bonus av att återfylla med 16/32 och sedan tröttnade på det och toppade med flis men det är hopplöst vad man drar in fliset i huset 😬

Men jag har padda och det är ju egentligen bara att hitta rätt nivå.

Några tips om man inte har höjdlaser?
 
D09
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Testade krysslasern.. Den går ju att använda någorlunda att stämma av med på kvällarna 🤔

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hemmakatten
Om du frågade mig så har jag inga tips alls. Är alldeles för okunnig. Vi anlitade yrkesmän till allt. Ett litet tips kanske och det är att se till att det blir en liten lutning ut från huset.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Tjuvstartade med paddningen 😇


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D09
Så frustrerande när jag inser att jag måste skjuta på terassen ett ca år.

Behöver gå med maskiner över ytan och fylla ut på sidan av huset.. Tveksamt om jag hinner med båda två momenten i sommar 😢

Fördelen blir att terassen kan göras betydligt rejälare sen men gillar inte att vänta 😁
 
Hur gick det med detta?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.