K knotis skrev:
160+moms med en dörr.
Men hur många fönster?
 
  • Gilla
Goodwater
  • Laddar…
M Manfreds skrev:
Men hur många fönster?
Vet ej just nu, ca 10st i blandade storleker och lite poster och grejer.

Det är ju bara utsidan som är teak, 8mm och massiva glaslister i teak.
 
K knotis skrev:
Vet ej just nu, ca 10st i blandade storleker och lite poster och grejer.

Det är ju bara utsidan som är teak, 8mm och massiva glaslister i teak.
Intressant, tack!
 
Hej,

Jag la precis ut en annons för alla våra teakfönster och altanteakdörrar som vi ska sälja inför rivning av huset i höst. Väldigt välvårdade teakfönster från sent 60-tal. Jag vet inte vad ett sådant här fönster/dörrar är värt så jag kommer ligga ute med annonsen ett tag och se hur intresset är. Hör av dig om du är intresserad: https://www.blocket.se/annons/goteborg/teakfonster_och_altandorrar/95703322
 
Tack för omtanke. Jag har dock för två veckor sedan beställt nya teakfönster från Qvesarum. Hade jag bara väntat med beställningen så... Men tack ändå!

S svante76 skrev:
Hej,

Jag la precis ut en annons för alla våra teakfönster och altanteakdörrar som vi ska sälja inför rivning av huset i höst. Väldigt välvårdade teakfönster från sent 60-tal. Jag vet inte vad ett sådant här fönster/dörrar är värt så jag kommer ligga ute med annonsen ett tag och se hur intresset är. Hör av dig om du är intresserad: [länk]
 
M Mikethebike61 skrev:
Tack för omtanke. Jag har dock för två veckor sedan beställt nya teakfönster från Qvesarum. Hade jag bara väntat med beställningen så... Men tack ändå!
Hej Mike,

Du kommer få superfina fönster från Qvesarum!
Får man fråga vad du tror marknadsvärdet kan vara för sådana här gamla teakfönster och dörrar? Jag har ingen aning..
 
Jag är dålig på priser på gamla fönster. Betydligt mer än motsvarande i furu i alla fall. Avvakta och kolla vad folk bjuder tror jag är en bra idé.

S svante76 skrev:
Hej Mike,

Du kommer få superfina fönster från Qvesarum!
Får man fråga vad du tror marknadsvärdet kan vara för sådana här gamla teakfönster och dörrar? Jag har ingen aning..
 
P
M Manfreds skrev:
Vi oljar ju som sagt våra, varje säsong, och de är i toppskick och vackert bruna. Pappa har obehandlad teak i båten och det blir ju den gråa nyansen som hade varit snygg med järnvitrolen. Vi har ett gult tegelhus och då tycker jag det är självklart att det ska ha de karakteristiska brunare färgen. Är det av hållbarhet du vill ha just teak? Annars tänker jag att det finns andra alternativ som blir snygga till din fasad och som förmodligen är billigare.

Vet inte om man gör fönster av det men det har ju varit några svarta träfasader med i Grand designs nu, bla klonad gran eller vad det var. Det hade varit sjukt snyggt med svarta träfönster till din fasad tycker jag personligen :)
En väldigt sen fråga så här ett par år senare - men hur oljar du dina teakfönster :)? Har ett 70-talshus där de omålade teakfönstren ser lite ledsna ut...
 
P maggan77 skrev:
En väldigt sen fråga så här ett par år senare - men hur oljar du dina teakfönster :)? Har ett 70-talshus där de omålade teakfönstren ser lite ledsna ut...
Första året slipade vi lite lätt först. De hade väl blivit utan ordentligt underhåll de sista åren. Sen är det bara kinesisk träolja två gånger under sommarsäsongen, lite beroende på vad som behövs. Jag är ingen expert men så mkt svårare än så tror jag inte att det är.
 
  • Gilla
Pelle8787
  • Laddar…
P
M Manfreds skrev:
Första året slipade vi lite lätt först. De hade väl blivit utan ordentligt underhåll de sista åren. Sen är det bara kinesisk träolja två gånger under sommarsäsongen, lite beroende på vad som behövs. Jag är ingen expert men så mkt svårare än så tror jag inte att det är.
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.