OpiMaza
Igår blev det värre än vanligt så jag tröttnade och ringde till supporten, va nog inte så trevlig att prata med men det gav resultat.
En servicetekniker skickas ut om 2-4 dagar fick jag ett sms efter samtalet.
Idag på förmiddagen så dog det helt och va stendött när jag va hemma på lunch.
När jag gick ut för att åka till jobbet så stog det en servicebil på gatan och en fabror som rotade i kopplingsplinten som är utanför mitt hus.
Hej sa jag är du redan här...-ja är det du som har problem med bredbandet.
-jovars har haft problem sen oktober till och från....
-förstår det......en bit från ditt hus så är det nämligen luftledning och troligtvis så har en fågel varit på ledningen så dina kablar va helt blottade och den ena var så gott som av sa han.
-jag har lagat det nu så nu skall allt vara ok.
Herregud 5 månader senare så är det äntligen (läs förhoppningsvis) mina problen lösta. :wow:(y)
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Kolla på smokeping, det kanske är intressant för att verifiera att det är stabilt.
 
Jag har varit med i samknows sen starten och även om det givetvis drar ner lite av min prestanda ibland just under testerna så är det ett underbart verktyg för att få detaljerad info om precis hur ens anslutning ser ut mot internet.
Även om det pågått en tid nu så verkar det som att man fortfarande kan ansluta sig mot en europeisk del av det idag här: https://www.samknows.eu/
 
Prova att pinga din default gateway med största paketstorleken som är 1500.
Traceroute.a sedan till en address
Pinga sedan varje address efter din gateway, med lite större paket jag brukar börja med största 1500 och 10 ping, den ska inte tappa något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.