Storsockret
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
Skillnad på öppnade men ej använda och faktiskt använda grejor. Ingen butik som går med på det i min erfarenhet. Råkat klippa bort ett band, ja det kan väl gå för sig, eller brutit en försegling, men att ta ut produkten, använda den och sen lämna tillbaka!? En vattenslang blir det ju märken på liksom när man drar dit kopplingen.
Man kan ju komma undan om den är i nyskick fortfarande, och personalen kan va snäll. Men i använt skick? Nja…

Reklamera är fö en helt annan sak, om en produkt inte gör det den säger att den ska göra eller är felaktig.
Du får lämna tillbaka testade produkter i butikerna jag nämnde. Självklart ska det inte finnas spår av omfattande användning och sakerna ska vara rengjorda, och det kan absolut bli avdrag (även om jag själv aldrig varit med om det). Det handlar inte om nån personal som blir lurad eller är snäll, du kan ju själv läsa deras villkor. Netonnet är nästan på gränsen till för tillmötesgående, där är det aldrig problem.

Lämnade tillbaka en dammsugare till Elgiganten, testad. Med tanke på filter osv borde det absolut kunnat vara nekat eller avdrag, men inga problem.
 
  • Gilla
  • Wow
TickyNucker och 1 till
  • Laddar…
Skulle köpa högtalare på Elgiganten.
Kollade saldot OCH ringde butiken, ja den finns hemma.
Tar ledigt åker 3 jävla mil till butiken som inte har någon högtalare hemma.

Jävla butiksjävlarövhålshellvette.
Ett fall för GAAHHHH!!!tråden, men jag kanske redan gnällt där.....

Svaret är nej, jag röstar på en annan butik.

/W
 
  • Gilla
  • Ledsen
Frunihuset20 och 1 till
  • Laddar…
Köp en till online. Lämna tillbaka den öppnade online och den du köpte online i butiken.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 22 till
  • Laddar…
S StevieGee skrev:
Köp en till online. Lämna tillbaka den öppnade online och den du köpte online i butiken.
Nobelkommittén kommer ringa dig inom kort
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
MONTREAL och 20 till
  • Laddar…
Bauhaus är sämst, dåligt bemötande där, alltid bara en kassa öppen med jättekö, lagersaldo stämmer aldrig, hetsigt på parkeringen pga alla irriterade kunder.
 
  • Gilla
djac och 3 till
  • Laddar…
D
Beklagar! *handhjärta

:heart:
 
  • Haha
  • Gilla
Lostmoose och 5 till
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Skulle köpa högtalare på Elgiganten.
Kollade saldot OCH ringde butiken, ja den finns hemma.
Tar ledigt åker 3 jävla mil till butiken som inte har någon högtalare hemma.

Jävla butiksjävlarövhålshellvette.
Ett fall för GAAHHHH!!!tråden, men jag kanske redan gnällt där.....

Svaret är nej, jag röstar på en annan butik.

/W
Köpte du den inte på webben för uthämtning? I så fall får du skylla dig själv faktiskt. Jag har varit med om att tre saker försvunnit från hyllan till dess att jag varit framme 30 minuter senare, så jag köper alltid på nätet för uthämtning om det går.
 
  • Gilla
Krille4 och 6 till
  • Laddar…
Mitt enda problem med Bauhaus är att personalen i princip aldrig förstår vad jag frågar om. Så är det iofs i de flesta andra butiker också... :crysmile: Förutom möjligen på Kjell o co där personalen faktiskt verkar veta vad de (eller jag) håller på med.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 17 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Mitt enda problem med Bauhaus är att personalen i princip aldrig förstår vad jag frågar om. Så är det iofs i de flesta andra butiker också... :crysmile: Förutom möjligen på Kjell o co där personalen faktiskt verkar veta vad de (eller jag) håller på med.
Blir lite osäker på om detta säger mest om butikspersonalen eller dig :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 19 till
  • Laddar…
Handlar allt på bauhaus aldrig behövt returnera nått men ska in på ett garntiärende snart dessutom enda varuhuset som enl policy låter hunden följa med in så den slipper va i bilen.
 
Skulle som kund bli irriterad om jag hittade en använd/provad/blöt slang i hyllan.
 
  • Gilla
MONTREAL och 21 till
  • Laddar…
K Klass0n skrev:
Blir lite osäker på om detta säger mest om butikspersonalen eller dig :crysmile:
Jag erkänner att det nog handlar om alla inblandade. :rofl:
 
  • Gilla
Havolei och 5 till
  • Laddar…
Att returnera saker till butiker/handlare är en konst, det krävs att man är villig att gå in väldigt hårt och vara så pass jobbig att det är enklare för butiken/handlaren att ta tillbaka varan.

Detta är dock inte en konst som jag behärskar. Jag är helt enkelt för feg.

Delvis därför som jag köpte en attackfru. Jag vet inte hur hon gör det, eftersom jag skäms för mycket för att titta på, men hon kan lämna tillbaka tuggummi efter att hon använt det.

Jag kallar henne ”the honeybadger”. Och hon gillar det.

 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 36 till
  • Laddar…
D Bubblebubb skrev:
Beklagar! *handhjärta

:heart:
Släng in en digital styrkekram också, så har TS gått plus på affären.
 
  • Gilla
Sir Duke och 3 till
  • Laddar…
V
H Hhallden skrev:
Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.

väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.

åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.

men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band

nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.

slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren

är jag orimligt förbannad?
Skojar du eller. Vem vill köpa din använda slang. Läs nogare nästa gång istället. Butiken gjorde helt rätt
 
  • Gilla
MONTREAL och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.