Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
Tycker du att Bauhaus ska skilja på kund som handlar för nån tusenlapp mot en kund som handlat för 100 tusen?
Om man inte är läskunnig så kan man fråga personalen om hjälp.
Är bara allmänt likgiltig och inte orkar ta reda på vad det är man köper och öppnar förpackningen så att varan inte går att sälja som ny så tycker jag att dom agerat rätt.
Jag är iaf inte intresserad av att betala för ditt ointresse i att ta reda på vad det är du köper.
Allt som stjäls, kasseras och reas ut pga av skador/brister höjer priset på varorna i butiken.
Om man inte är läskunnig så kan man fråga personalen om hjälp.
Är bara allmänt likgiltig och inte orkar ta reda på vad det är man köper och öppnar förpackningen så att varan inte går att sälja som ny så tycker jag att dom agerat rätt.
Jag är iaf inte intresserad av att betala för ditt ointresse i att ta reda på vad det är du köper.
Allt som stjäls, kasseras och reas ut pga av skador/brister höjer priset på varorna i butiken.
fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!H Hhallden skrev:Köpte en vad jag trodde va en droppslang ifrån Gardena, enbart 1 kvar på hyllan så va kanske lite snabb med att knipa den.
väl hemma tar jag bort pappersbiten som innehåller info samt tar bort 3st plastband. Kopplar på vatten och märker att det är en tät slang, variant där man själv kopplar in ”sprinklers” inte den varianten med ett hål var 15cm.
åker tillbaka och kvinnan bakom disken säger att jag öppnat förpackningen och därför inte i säljbart skick. Hon hänvisar till en text djupt ner på hemsidan att det faktiskt står.
men vart är känslan för kunden? Aldrig vart med om att man inte får lämna tillbaka en produkt med så minimal påverkan, dra bort 100kr och sätt dit 3 nya band
nästa gång jag beställer något överhuvudtaget därifrån så är det online, är man inte nöjd kan man ju bara tejpa ihop skiten å skicka tillbaka produkten och hävda distansköpslagen. Måtte alla fysiska butiker dö iaf Bauhaus.
slangen kostade 600kr
Skall sägas att jag handlat virke och maskiner på Bauhaus ”butiken” sisjön för iaf 100k de senaste 10åren
är jag orimligt förbannad?
du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??
du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
du kan tro va du vill men just nu tappade de mig som kund iaf. Men jag kan läsa, det kan jagwildeside skrev:Tycker du att Bauhaus ska skilja på kund som handlar för nån tusenlapp mot en kund som handlat för 100 tusen?
Om man inte är läskunnig så kan man fråga personalen om hjälp.
Är bara allmänt likgiltig och inte orkar ta reda på vad det är man köper och öppnar förpackningen så att varan inte går att sälja som ny så tycker jag att dom agerat rätt.
Jag är iaf inte intresserad av att betala för ditt ointresse i att ta reda på vad det är du köper.
Allt som stjäls, kasseras och reas ut pga av skador/brister höjer priset på varorna i butiken.
Jag utgår från att man aldrig får lämna tillbaka saker köpta över disk, och får man det så är det bonus. Är det viktigt för mig att kunna göra det så köper jag online (just pga distansköpslagen) eller läser villkoren vid köp i butik först. Man lär sig snabbt vart det går och inte, och kan välja vart man handlar nästa gång.
Köpte en grej på just Bauhaus härom veckan som inte funkade som tänkt för oss, däremot inget fel på produkten, och jag hade inte tänkt på huruvida dem hade öppet köp på öppnad produkt eller ej. Men jag läste en snabbis på deras hemsida innan jag åkte tillbaka och såg att det inte fanns, så den såldes för nån hundralapp billigare på marketplace istället.
Köpte en grej på just Bauhaus härom veckan som inte funkade som tänkt för oss, däremot inget fel på produkten, och jag hade inte tänkt på huruvida dem hade öppet köp på öppnad produkt eller ej. Men jag läste en snabbis på deras hemsida innan jag åkte tillbaka och såg att det inte fanns, så den såldes för nån hundralapp billigare på marketplace istället.
Redigerat:
där har du fel, fått lämna tillbaka åtskilliga saker på en hel del ställen. Ibland är man inte nöjd med produkten helt enkelt.Niclas Gustafsson skrev:fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!
du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??
du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
Vet inte hur det är med just bygg, men elektronik är det väldigt vanligt. Alla stora kedjor erbjuder öppet köp även på öppnade varor bortsett från det vanliga dvs hygienartiklar. Även mobiltelefoner är kinkigt i butik, men i övrigt så. Netonnet, elgiganten, media markt, inet osv. Finns såklart andra kategorier också, Ikea, jysk m.m.Niclas Gustafsson skrev:
Just clas ohlsson som du nämner verkar applicera samma villkor som för distansköplagen även för varor köpta i butik, utöver sin 365 dagars öppet köp (som bara gäller oöppnade produkter).
Men som sagt, säkraste kortet är att handla online.
klokaste svaret hittillsStorsockret skrev:Vet inte hur det är med just bygg, men elektronik är det väldigt vanligt. Alla stora kedjor erbjuder öppet köp även på öppnade varor bortsett från det vanliga dvs hygienartiklar. Även mobiltelefoner är kinkigt i butik, men i övrigt så. Netonnet, elgiganten, media markt, inet osv. Finns såklart andra kategorier också, Ikea, jysk m.m.
Just clas ohlsson som du nämner verkar applicera samma villkor som för distansköplagen även för varor köpta i butik, utöver sin 365 dagars öppet köp (som bara gäller oöppnade produkter).
Men som sagt, säkraste kortet är att handla online.
Jag kan komma på en: Ikea. Fantastiskt tillmötesgående när det kommer till återköp.Niclas Gustafsson skrev:fast så är det ju i ALLA butiker i hela landet. Öppen vara returneras ej. Så vanligt förekommande att jag inte kan komma på ett enda exempel på en butik som tar emot och returnerar använda produkter!
du kollade inte vad du köpte, öppnade förpackningen, använde produkten, och sen vill du ha pengarna tillbaka??
du är orimligt förbannad och det hade blivit samma resultat på byggmax, ahlsell, åhléns, clas ohlsson, coop och vuxen.se med.
Var nyligen in och skulle köpa en kabel till en transformator och råkade köpa fel. Det var en kombo av att jag hade bråttom och att någon lagt tillbaka denna kabel i fel låda/hylla.
Upptäckte det först när jag kom hem och hade klippt upp förpackningen. Sa som det var och Ikea köpte tillbaka den utan tvekan.
Efter att jag tagit nytt varv i butiken och plockat på mig rätt kabel så kikar jag in i fyndhörnan och där låg det en hel drös av just den kabel som jag råkat köpa fel. Samtliga med uppklippta och ihoptejpade förpackningar. Så antagligen så var det fler än jag som plockad fel kabel denna vecka.
Vems felet var blev det aldrig nån diskussion om men aldrig varit med om att ikea knusslat med återköp. De tar ju tillbaka saker som inte ens har förpackningen kvar
EXAKT min erfarenhet av den kedjan oxåS Stuff skrev:Jag kan komma på en: Ikea. Fantastiskt tillmötesgående när det kommer till återköp.
Var nyligen in och skulle köpa en kabel till en transformator och råkade köpa fel. Det var en kombo av att jag hade bråttom och att någon lagt tillbaka denna kabel i fel låda/hylla.
Upptäckte det först när jag kom hem och hade klippt upp förpackningen. Sa som det var och Ikea köpte tillbaka den utan tvekan.
Efter att jag tagit nytt varv i butiken och plockat på mig rätt kabel så kikar jag in i fyndhörnan och där låg det en hel drös av just den kabel som jag råkat köpa fel. Samtliga med uppklippta och ihoptejpade förpackningar. Så antagligen så var det fler än jag som plockad fel kabel denna vecka.
Vems felet var blev det aldrig nån diskussion om men aldrig varit med om att ikea knusslat med återköp. De tar ju tillbaka saker som inte ens har förpackningen kvar
Medlem
· Korpilombolo
· 3 264 inlägg
Handla på Hennes&Mauritz. De brukar ta tillbaka kläder som använts på fest.
Storsockret skrev:Vet inte hur det är med just bygg, men elektronik är det väldigt vanligt. Alla stora kedjor erbjuder öppet köp även på öppnade varor bortsett från det vanliga dvs hygienartiklar. Även mobiltelefoner är kinkigt i butik, men i övrigt så. Netonnet, elgiganten, media markt, inet osv. Finns såklart andra kategorier också, Ikea, jysk m.m.
Just clas ohlsson som du nämner verkar applicera samma villkor som för distansköplagen även för varor köpta i butik, utöver sin 365 dagars öppet köp (som bara gäller oöppnade produkter).
Men som sagt, säkraste kortet är att handla online.
Skillnad på öppnade men ej använda och faktiskt använda grejor. Ingen butik som går med på det i min erfarenhet. Råkat klippa bort ett band, ja det kan väl gå för sig, eller brutit en försegling, men att ta ut produkten, använda den och sen lämna tillbaka!? En vattenslang blir det ju märken på liksom när man drar dit kopplingen.S Stuff skrev:Jag kan komma på en: Ikea. Fantastiskt tillmötesgående när det kommer till återköp.
Var nyligen in och skulle köpa en kabel till en transformator och råkade köpa fel. Det var en kombo av att jag hade bråttom och att någon lagt tillbaka denna kabel i fel låda/hylla.
Upptäckte det först när jag kom hem och hade klippt upp förpackningen. Sa som det var och Ikea köpte tillbaka den utan tvekan.
Efter att jag tagit nytt varv i butiken och plockat på mig rätt kabel så kikar jag in i fyndhörnan och där låg det en hel drös av just den kabel som jag råkat köpa fel. Samtliga med uppklippta och ihoptejpade förpackningar. Så antagligen så var det fler än jag som plockad fel kabel denna vecka.
Vems felet var blev det aldrig nån diskussion om men aldrig varit med om att ikea knusslat med återköp. De tar ju tillbaka saker som inte ens har förpackningen kvar
Man kan ju komma undan om den är i nyskick fortfarande, och personalen kan va snäll. Men i använt skick? Nja…
Reklamera är fö en helt annan sak, om en produkt inte gör det den säger att den ska göra eller är felaktig.