Akahigi
Va ente så jante nu. Din inre housewife craves RL-tapeter I någon snygg ruta :)

Tror det kan bli bättre kitsch med något som i grunden är närmre verkligheten. Mer TGIF än pojkrumstapet i Västerås.

Om de nu är lika dyra... Tror RL ligger på runt 1000 rullen.
 
Åh, nu är tråden två sidor lång med helt meningslös information! :) Min dotter har en klasskamrat vars mamma är inredningsarkitekt. Tror jag hör med henne istället.

Jo, det var ingen större skillnad på RL och Boråstapeter i affären jag tittade på. Jag ger noll och inget för vilket märke det är på tapeten. Sånt meningslöst snobberi.
 
Korvgubbe
Varför starta en tråd där du ber om forummedlemmars åsikter för att sedan förkasta dem direkt i en vad jag uppfattar det som otrevlig ton?
 
Vill börja med att säga att jag håller helt med om priset på tapeten, det behöver inte finnas någon korrelation mellan pris och utseende då det senare är högst subjektivt.

Dock vill jag tillägga att jag tyckte samtliga tapeter var smaklösa med alla symboler och liknande. Snyggare hade det i så fall varit med den första tapeten fast med enbart ränderna, kanske i kombination med en bröstpanel.

Jag hade sedan hellre, som någon påpekade, tagit upp de andra detaljerna i div. inredningsinslag som tavlor och liknande.
 
Akahigi
mariatherese skrev:
Åh, nu är tråden två sidor lång med helt meningslös information! :) Min dotter har en klasskamrat vars mamma är inredningsarkitekt. Tror jag hör med henne istället.

Jo, det var ingen större skillnad på RL och Boråstapeter i affären jag tittade på. Jag ger noll och inget för vilket märke det är på tapeten. Sånt meningslöst snobberi.
Tja, man kan ju iaf tycka att en amerikansk tapettillverkare kanske har bättre koll på en amerikansk tapetstil. Det är ju inte meningslöst att titta på vem som gjort grejorna.

Men jag har å andra sidan aldrig haft någon känsla för när mina välmenande råd är helt oönskade, och det har tjänat mig väl genom åren :D

Och tapeten med text på måste förstöras.
 
Felpost
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.