A
Man får ju mäta rapporten över lite längd, sen föra över det på vägg vid delad våd. Dessutom är det ju lätt att knäcka en urtagen våd lite ur vinkel, då drar det ju iväg direkt på biten över/under fönster.
 
Sätt passbitar över och under fönstren löst. Så går det att passa in den hela våden. Kan vara så att mönstret inte är exakt mellan våderna. Använd laser eller långt vattenpass.
 
Jag ställde mig samma fråga som TS. Ovanför fönstren är det knappt 10 cm, så det är inte mycket att gå på med mönsterpassning. S

Så jag började med A, satte sen nederdelen av B. Måttade en vådbredd vidare, och använde lasern för att sätta lodräta streck hela vägen upp längs C högerkant. Därefter satte jag dit C, med början nedifrån för att få till mönsterpassningen. Rum under tapetsering med grönt mönster, fokus på fönster med utsikt över trädgård. Stegpall och arbetsmaterial syns i nedre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Breda fönster så två våder emellan, B och B2)

Sist då överdelen av B, då som man kan passa in både åt vänster och höger. Hade tur denna gången, blev riktigt bra. Om det blir lite mismatch så syns ändå det knappast ovanför fönstren.

Finns det ett bättre sätt?

Ett delvis tapetserat rum med skogen-inspirerad mönstrad tapet kring ett fönster. En stege och målarverktyg finns i rummet. Obehandlad vägg till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.