Fördelen med lasern tycker jag är att man kan ställa in den och sen låta den lysa hela tiden när man sätter våden. Första våden är ju viktigast men jag brukar sen kolla ca var 3:e våd, särskilt om det är mönsterpassning.
 
Skönt höra inte alla tycker easy up är så easy. Laser kör jag med och givetvis hörn skär jag ner så det blir korta överlapp. Som nån skrev hanterar man mönstret smart syns inte såna hörnlösningar. Tapeter brukar jag aldrig köpa billiga såna utan satsar på de som håller bra kvalitet i både material och tryck. Men det som stör mig är att den där kant-i-kant skarven syns. I alla fall för mig.
 
Kolla igen vad jag skrev om ev. glipa mellan våder, du måste tänka mera på underlag och tapetfärg/mönster. Var också noga med att limmet vid ny våd mot skarv inte torkat till för mycket.
Och sedan är det som du noterar gäller det också att hitta en metodik som fungerar för dig. Och framför allt att man kan inte bli bra på allt som hör till husrenovering och kanske ska ta hjälp ibland.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Jag satte upp tapet typ easy-up på ett ställe där tapetmönstret var svart-grått och underlaget var vitt. Då klurade jag i förväg ut precis var skarvarna skulle hamna och målade svarta ränder på väggen innan tapeterna kom upp. Blev jättebra.
 
  • Gilla
AndersS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.