Nimajneb skrev:
Men säger du inte emot dig själv lite?
Om jag är först på gatan med en Bosch, som enligt många står högst i näringskedjan, så förstör jag ju för mina grannar som inte vill ha en Bosch.
Om du är först på gatan, då förstör du inte för någon. Ser inget fel på det. Självfallet så är det kanske lite dumt om man nu vet att det begränsar grannarnas framtida val, men är man först så är man.

Sedan det Bosch gör är självfallet helt fel då de stör ut flera redan existerande produkter.
 
Redigerat:
Jag tror det är grannens fel !! Det är alltid grannens fel om man kollar i forum.! ;)
Det skulle vara intressant att höra av er som har skaffat gräsklippar robotar om ni har några signal problem med elstaket , grannar eller vad det nu är som stör.:)
 
Om vi nu har tex Bosch som stör ut, är det mjuk- eller hårdvarurelaterat? Mao skulle det gå att ändra på med mjukvaran i framtiden eller kan vi vänta oss en Bosch version2 som är hårdvarumässigt anpassad till omvärlden?
 
Eriksgatan
Bosch har fem olika signalval i mjukvaran (ver. 5.7). Är ni helt säkra på att detta inte kan lösa problem med utstörning av grannars klippare? Varför har de i så fall lagt dit valmöjligheten?
Hmm javisst ja, tyskar ... - antagligen så att man med säkerhet kan hitta någon frekvens som garanterat stör ut grannens klippare oavsett vilket fabrikat han byter till ...Ett antirobotvapen! "Deutschland, Deutschland..." tralalal:)
 
Sakta i backarna nu! Vad finns där för belägg för att Bosch stör mer än andra? Har någon här faktiskt råkat ut för det? Allt verkar baserat på ett inlägg av en enda användare här (som vurmar för ett helt annat märke) som pratat med någon som i sin tur hört att Bosch stör... Mer fakta på border först tack innan det görs en höna av en fjäder.

Vad är det som säger att ev. krockar inte går att lösa med att ändra Bosch-signalen/frekvensen (som är ställbar i menyn)? Allt tjafs om Bosch har hittills kommit från de som inte har Bosch själva, ingen verkar själv ha råkat ut för problemet, och än mindre försökt lösa det genom att justera inställningarna.
 
peternicklas
Stämmer att HQ kan störas ut av Bosch. Bekräftat idag av Bosch tekniker då jag har ställt frågan till dem. Indego har 4 olika val av signal enligt deras tekniker dessa hjälper dock inte HQ.
Bosch störs INTE av HQ.
OCH det är inget tjafs som jag håller på med! Jag försöker att få en klippare som INTE störs av andra.
Landroid är en mycket bra och prisvärd klippare men har idag problem med andra klippares slinga.
 
Under vilka förutsättningar störs HQ av Bosch? Hur när måste trådarna ligga varandra? (Har nämligen ett konkret bevis på motsatsen väldigt nära mig ;) )
 
peternicklas
M J skrev:
Under vilka förutsättningar störs HQ av Bosch? Hur när måste trådarna ligga varandra? (Har nämligen ett konkret bevis på motsatsen väldigt nära mig ;) )
Ingen uppgift jag har. Det jag nämde för Bosch var att jag har 1 m till andra slingan. Det som de däremot var väldigt noga med är att laddstationerna måste vara långt från varandra, minst 10 m. Sedan finns det en lösning på problemet och det är kanske det som HQn har fått på sin.
 
Eriksgatan
M J skrev:
Under vilka förutsättningar störs HQ av Bosch? Hur när måste trådarna ligga varandra? (Har nämligen ett konkret bevis på motsatsen väldigt nära mig ;) )
Testa alla signaler till att utstörningen fungerar! :D HQ har regerat länge nog, Deutschland!...
F´låt.. Allvarligt nu: Har du 5.7 eller någon annan version? Min förra hade som jag minns det 4 alternativ och denna har 5 st alternativ tvärtemot vad Bosch själva säger enligt peternicklas 17.59. Kan det vara så att Bosch nyligen valt att gå den fredliga vägen och lagt till en frekvens per default som är HQ-vänlig?
 
peternicklas
Eriksgatan skrev:
Testa alla signaler till att utstörningen fungerar! :D HQ har regerat länge nog, Deutschland!...
F´låt.. Allvarligt nu: Har du 5.7 eller någon annan version? Min förra hade som jag minns det 4 alternativ och denna har 5 st alternativ tvärtemot vad Bosch själva säger enligt peternicklas 17.59. Kan det vara så att Bosch nyligen valt att gå den fredliga vägen och lagt till en frekvens per default som är HQ-vänlig?
Det är HQ som gör förändring på sin maskin, INTE Bosch.
 
Eriksgatan skrev:
Testa alla signaler till att utstörningen fungerar! :D HQ har regerat länge nog, Deutschland!...
Jag skulle väldigt gärna vilja göra det men problemet är att HQ-ägarna aldrig skulle låta mig veta när jag har träffat rätt (de skulle aldrig någonsin berätta för någon "otrogen" om något inte fungerar med deras ofelbara HQ :D)

Eriksgatan skrev:
F´låt.. Allvarligt nu: Har du 5.7 eller någon annan version? Min förra hade som jag minns det 4 alternativ och denna har 5 st alternativ tvärtemot vad Bosch själva säger enligt peternicklas 17.59.
Jag har 5.7 men inte senaste builden av den. Fyra alternativ.
 
peternicklas
M J skrev:
Jag skulle väldigt gärna vilja göra det men problemet är att HQ-ägarna aldrig skulle låta mig veta när jag har träffat rätt (de skulle aldrig någonsin berätta för någon "otrogen" om något inte fungerar med deras ofelbara HQ :D)



Jag har 5.7 men inte senaste builden av den. Fyra alternativ.
Men det ser du väl om HQ skulle hamna "lite" fel. Ja 4 är det, teknikern, inte telesupporten, borde ju veta tycker man.
 
peternicklas skrev:
Men det ser du väl om HQ skulle hamna "lite" fel. Ja 4 är det, teknikern, inte telesupporten, borde ju veta tycker man.
Hur ser man på en HQ om den inte kör som den ska? Den yrar ju runt helt slumpmässigt och planlöst i vanliga fall.
 
peternicklas
M J skrev:
Hur ser man på en HQ om den inte kör som den ska? Den yrar ju runt helt slumpmässigt och planlöst i vanliga fall.
Borde vara att den missar slingan som ligger nära den störande slingan. Den fortsätter över sin egen slinga och stannar först vid ett hinder. Min försökte klippa häcken, men det är en Landroid!
 
Aha. Men om det finns fysiska hinder som stoppar istället så saknar det i praktiken betydelse mao? (Ber om ursäkt för att jag inte är insatt i hur slumpklipparna beter sig)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.