Intressant Mats! Det var ungefär dom tänkarna jag hade från början, även intressant med faktan du specade. Jag håller med dig i det du säger att det sällan är man behöver komma åt på dom där otroligt krångliga ställena.. Ja, tankarna svänger hit och dit just nu..
 
Manberg skrev:
Intressant Mats! Det var ungefär dom tänkarna jag hade från början, även intressant med faktan du specade. Jag håller med dig i det du säger att det sällan är man behöver komma åt på dom där otroligt krångliga ställena.. Ja, tankarna svänger hit och dit just nu..
Ja det är inte lätt. Det var svårt för mig att överge tanken på att jag behövde något liknande 93an, och sedan vart det svårt att välja mellan DTS och RTS, men jag ville ha något som gick in i hörnen (slipar mycket foder/karmar/fönster/...).

Sedan den dagen jag köpte DTSen har jag aldrig mer använt min gamla planslip. DTS är en utmärkt kombination av tillräckligt stor slipplatta och tillräcklig åtkomst med spetsen och även sidorna. Däremot ledde den enorma förbättring jag upplevde med DTSen till att jag till slut även köpte den lilla Rotexen, trots att jag hade en fungerande excenterslip i samma storlek.

Är otroligt nöjd med både och. Nästa steg, om något, är en multi, men än så länge vet jag inte om det är Fein eller Bosch blå eller annat som gäller. Lutar åt Bosch blå. Otroligt bra pris inklusive 36 tillbehör just nu.

--- Mats ---
 
Hmm, bosch blå för att slipa? Håller med ang. priset, men den klarar ju inte mer än 12 minuters slipning på ett batteri. Kanske räcker om du har den bara som komplement till DTS:en då, för slipning.

/A
 
Alko skrev:
Hmm, bosch blå för att slipa? Håller med ang. priset, men den klarar ju inte mer än 12 minuters slipning på ett batteri. Kanske räcker om du har den bara som komplement till DTS:en då, för slipning.

/A
Oj, 12 minuter på ett batteri, det var inte mycket, känns lite till och med med 2 batterier. Bra varning.

--- Mats ----
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.