Här är några bilder på min senaste köpta klocka som jag köpte från the UK för någon månad sedan. Var lite fundersam på hur och om jag skulle få den med tanke på att alla flighter ligger nere i EU. Men bevisligen funkar freight flighterna.

Klockan är ett SEIKO Solar (solcellsdrivet) SNE393P2.

STÖRRE BILD

elektronikfreak_seiko-SNE393P2-1.jpg



STÖRRE BILD

elektronikfreak_seiko-SNE393P2-2.jpg
 
Hittade ett Rolexplagiat i en sopcontainer 1975, bandet var av och den gick inte. Skruvade av boetten och bytte batteri, har bytt batteri vartannat år sedan dess. Urverket är från Schweiziska Harley-Ronda, prylarna är hopsatta i Hongkong. Den har o-ringtätningar vid bakboetten, glaset och kronan. Den har gått helt perfekt sedan 1975. Före, hade jag Omega, Tissot i guld (6000 kr) och en Britix kronograf också i guld, alla tre är trasiga. Rolexplagiatet är den enda som funkat trots daglig användning och hårda tag i 45 år.
 
  • Gilla
Mats: Gårdsägare
  • Laddar…
Jag lurades nog lite i mitt inlägg 17, pinnarna som markerar siffrorna har ramlat av några gånger, likaså Rolexkronan på urtavlan, men det var enkelt fixat med lite snabblim.
 
Hade tänkt beställa en timex expedition som enligt den info jag hittat ska vara en tålig enkel klocka för ett bra pris. Dessutom så tyckte jag om utseendet. Men jag sprang på en klocka på lidl som såg bra ut och inte kostade hemskt mycket alls. Jag blev nyfiken på hur länge den skulle hålla för min behandling. Så jag köpte den. Har haft den nästan ett halvt år nu och ännu lever den. Har den på mig i stort sett hela tiden utom när jag simmar eller duschar.
Armbandsur med randigt band på grovt träunderlag, rödsvart bezel, vit urtavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpte den här begagnade SEIKO 7N42-9089A4 på engelska EBAY i vintras som ett "renoveringsobjekt" för en hundring (svenska pengar) inkl porto. Läderarmbandet är fult och måste bytas ut. Men efter jag satt i ett nytt batteri i den så tickar den på perfekt. Klockan för övrigt ser ut att vara i nyskick dvs inga som helst repor. Så visst kan man göra fynd på beg marknaden.

STÖRRE BILD

elektronikfreak-seiko-7n42-9089a4.jpg
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.