Ja, det är möjligt att du har missat något. Eller så behöver du bara träna på penselmålning. ;)

Nej, men det ligger något i vad du säger om man filtrerar bort lite värdeord - det har delvis med gammal och ny stil att göra.
 
Vi har målare hemma nu och de ville att vi skulle sätta dit alla lister, socklar, foder etc innan det blir deras tur.

Ev spackling av lister,foder,socklar.
Spackla upp väggarna
Därefter så målas taklisten och taket alltid i samma färg.
Socklar, foder, fönster målas i den valda färgen.
Ev grundmålning på väggarna.
Tapeter sätts upp.

Angående att köpa färdigmålade lister, det kan man göra om man köper standardsortimentet, men du får även märken efter spikar och hammaren, så man behöver ändå gå över dem.
 
Ricky Bruch: Färdigmålade frigolitlister har jag ännu inte hittat men det är ett hett tips till nästa projekt.
 
Några år senare....! :crysmile:;):D

Kanske nån som står för samma dilemma nu?!

Jag tapetserade först.
Blev kanon.
Maskera och sen foga.
Tänk på att ta en senstive maskeringstejp bara så du inte rycker med tapeten.

Tycker det är ganska svårt att få ett fint snitt på tapeten när man skär den längst med listerna, tapet har alltid en förmåga att vilja rivas av istället när den är mättad med tapetklister.
Min erfarenhet iaf :oops::p
 
  • Mörkblå tapet med ljust blomstermönster upp till snygg vit taklist i ett hörn av rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mönstrad tapet med växtmotiv och taklister i en hörna som visar den detaljerade avslutningen vid väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väl tapetserad vägg med detaljerat blommönster anslutande till en vit taklist, visar skarpt och rent snitt mellan tapet och list.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dalbotant Dalbotös skrev:
@kapten_krok - vad är det för fin tapet?
Halloj!
Den är från Boråstapeter, bra kvalitet på tapet :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.