KarolinaOrnstedt KarolinaOrnstedt skrev:
Typ en sån här menar du? [länk]
Den där skulle inte jag lita på. Jag tvivlar på att man lyckas spänna den så mycket som behövs.
 
R RoBo skrev:
Varför inte använda en riktig ställning ?
För att vi inte har råd
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Den där skulle inte jag lita på. Jag tvivlar på att man lyckas spänna den så mycket som behövs.
Ok, jag förstår inte vad som menas då. Vad ska vi ha istället?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Antingen två sånna här,
[länk]
eller två sånna här,
[länk]
till varje sele,
Först - tack för alla tips. Det är jag som i huvudsak än så länge sprungit på taket. Fallstoppslina har vi redan en, men att ha två är ju förstås en bra lösning för att undvika pendeleffekten. Synd bara att det är så meckigt att röra sig då man har två linor att dra i/snubbla på.
Det är lite jobbigt med selen. Jag spänner den så jag inte kan stå upprätt, men när jag kryper på taket så glider benslingorna ner.
 
Då tar du två löpblock, då behöver du inte tänka på att sträcka/slacka positioneringslinorna utan det sker automatiskt.
 
Den som inte är kräsmagad kan bildgoogla "loose fitted harness". Disclaimer: Obs, jag har varnat!
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Den som inte är kräsmagad kan bildgoogla "loose fitted harness". Disclaimer: Obs, jag har varnat!
Fy, ibland är det bra att ha sitt junk på insidan :D
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Den som inte är kräsmagad kan bildgoogla "loose fitted harness". Disclaimer: Obs, jag har varnat!
Det var dom bilderna jag tänkte på
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.