Det är inte papp som ska värmas fast på nåt sätt och som då krymper en aning? För det ser skumt ut, "vanlig" underlagspapp borde inte ens en klantskalle få ut sådär fladdrigt och den ser tjock ut?
 
Kan det vara så att du godkänt att dom lägger den nya pappen över den gamla? Det ser nästan ut som att både gammal papp och läkt ligger kvar under.
 
J
Hur gick det sedan? Kom de och lade dit den ordentligt? Med tanke på att det varit tyst så gissar jag att det var en överreaktion :)
 
Jocke Best skrev:
Hur gick det sedan? Kom de och lade dit den ordentligt? Med tanke på att det varit tyst så gissar jag att det var en överreaktion :)
Ytterst tveksamt.

En bättre gissning är att TS har haft det kämpigt med skitföretaget då driva process när man har ett i princip öppet tak är något man undviker så långt det går.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
J
Manberg skrev:
Ytterst tveksamt.

En bättre gissning är att TS har haft det kämpigt med skitföretaget då driva process när man har ett i princip öppet tak är något man undviker så långt det går.
Du menar troligen det eventuella skitföretaget. Med den logiken skulle det inte skrivas speciellt mycket inlägg mer än trådstarten av någon inblandad eftersom de flesta som startar ett inlägg har ett problem. Vi får se.
 
Jocke Best skrev:
Du menar troligen det eventuella skitföretaget. Med den logiken skulle det inte skrivas speciellt mycket inlägg mer än trådstarten av någon inblandad eftersom de flesta som startar ett inlägg har ett problem. Vi får se.
Jag vet vad jag menar, däremot vet jag inte vad du menar eller försöker få fram. Med den bakgrund jag har och den bakgrund Johan Ivarsson (inlägg 6) och säkerligen andra som svarat korrekt på TS fråga har, så kan jag konstatera att du inte vet vad du pratar om. Spekulation kan man syssla med om ingen har svar på frågan.

I detta fall är det ställt utom tvivel att arbetet är felaktigt utfört. Om det visar sig att pappen var temporärt utlagd så skulle jag ändå påstå att det är ett skitföretag. Man har inte täckt nocken, man har punkterat pappen i onödan, man har inte de verktyg man kan förvänta sig att en seriös takfirma har (presenning, ställning). Ser fram emot ditt svar.
 
Manberg skrev:
Ser fram emot ditt svar.
Snälla, pajkastning kan ni väl ta i PM mellan er istället
Det är bara störigt att se att det gjorts inlägg i en tråd och sedan mötas av en personlig vendetta...

Glad påsk på er!
 
Du har förstås rätt (delvis). Men när man påstår att TS har överreagerat och att "självutnämnda experter får äta upp sina tumstockar" när det de facto är yrkeskunniga som uttalat sig, så tycker jag att det bör markeras på av den anledning att denna tråd senare kan vara underlag för någon i liknande sits. Då bör vilseledande svar bemötas.
 
J
Jag undanber mig också personliga påhopp, men håller med om att det inte ser bra ut. Säkert har företaget gjort fel även om det där skulle vara temporärt. Det jag reagerar på är att det i stort sett alltid i dessa trådar är folk som alltid dömer ut det man ser utan att ha något större underlag att basera sina spekulationer på. Jag har inte hackat på en endaste enskild person. Manberg är säkert skicklig. Men det skulle vara roligt med en återkoppling. Endast då vet vi.
 
Redigerat:
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.