A
M Ronny takläggare1 skrev:
Nu är du ute o cyklar,ett hus som säljes skall säljas utan fel,står det inte med i besiktningsprotokollet från tex anticimex att det är ett läckage så ses det som ett medvetet dolt fel från tidigare ägare o där har tidigare ägare i 10 år ansvar,har varit med om detta flera gånger vid takbyten då det varit läckage o jag har hjälpt kunden så tidigare ägare åkt på notan då läckor var vid försäljning👌
Du har rätt, det samma gäller även för glass faktiskt. Har glassen smält i rumstemperatur inom tio år måste säljaren åtgärda det, det är deras ansvar!
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
M Ronny takläggare1 skrev:
Nu är du ute o cyklar,ett hus som säljes skall säljas utan fel,står det inte med i besiktningsprotokollet från tex anticimex att det är ett läckage så ses det som ett medvetet dolt fel från tidigare ägare o där har tidigare ägare i 10 år ansvar,har varit med om detta flera gånger vid takbyten då det varit läckage o jag har hjälpt kunden så tidigare ägare åkt på notan då läckor var vid försäljning👌
Jag tror bestämt att du har cyklat längre...
Och utan att ha gjort en riktig besiktning som du själv beställt/köpt in dig på så kan du överhuvudtaget inte ställa några krav på föregående ägare....
Och jag har varit med om en rättegång i en dolda fel tvist som drogs till hovrätten ,men köparen förlorade mot säljaren med motiveringen att han trodde att man lagade tak så..
Så visa gärna lite källor på dina påståenden....
 
M
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag tror bestämt att du har cyklat längre...
Och utan att ha gjort en riktig besiktning som du själv beställt/köpt in dig på så kan du överhuvudtaget inte ställa några krav på föregående ägare....
Och jag har varit med om en rättegång i en dolda fel tvist som drogs till hovrätten ,men köparen förlorade mot säljaren med motiveringen att han trodde att man lagade tak så..
Så visa gärna lite källor på dina påståenden....
Gör såhär,googla vad lagen säger om försälning av hus vilket ansvar tidigare husägare har så får du svar på mitt påstående,inga kill gissningar lixom.
 
M
yoloboi skrev:
Du har rätt, det samma gäller även för glass faktiskt. Har glassen smält i rumstemperatur inom tio år måste säljaren åtgärda det, det är deras ansvar!
Dumfan,har du noll koll vad lagen säger,är det bara dumskallar på detta forum,lagen säger en sak sen vad ni tror den säger är en annan sak.
 
M
M Ronny takläggare1 skrev:
Dumfan,har du noll koll vad lagen säger,är det bara dumskallar på detta forum,lagen säger en sak sen vad ni tror den säger är en annan sak.
Det innebär att säljaren ska lämna uppgifter om allt som kan antas ha betydelse för en ny ägare. Det är viktigt att informationen som lämnas är korrekt eftersom det annars kan leda till att köparen får rätt till prisavdrag eller till och med hävning av köpet.
 
M
M Ronny takläggare1 skrev:
Det innebär att säljaren ska lämna uppgifter om allt som kan antas ha betydelse för en ny ägare. Det är viktigt att informationen som lämnas är korrekt eftersom det annars kan leda till att köparen får rätt till prisavdrag eller till och med hävning av köpet.
Detta är vad lagen säger,frågor på det🫣
 
M
M Ronny takläggare1 skrev:
Detta är vad lagen säger,frågor på det🫣
Eftersom vissa här inte kan varken länka eller googla då.
 
A
M Ronny takläggare1 skrev:
Dumfan,har du noll koll vad lagen säger,är det bara dumskallar på detta forum,lagen säger en sak sen vad ni tror den säger är en annan sak.
Bara att läsa isabalken så ser du vad som gäller. Noteras bör att sorbet inte räknas som glass.
 
M
yoloboi skrev:
Bara att läsa isabalken så ser du vad som gäller. Noteras bör att sorbet inte räknas som glass.
Du måste ha alla hjärnceller nedfrysta,folk med problem vill ha hjälp här o du tramsar,väx upp.
 
M
plåtrickard plåtrickard skrev:
Jag tror bestämt att du har cyklat längre...
Och utan att ha gjort en riktig besiktning som du själv beställt/köpt in dig på så kan du överhuvudtaget inte ställa några krav på föregående ägare....
Och jag har varit med om en rättegång i en dolda fel tvist som drogs till hovrätten ,men köparen förlorade mot säljaren med motiveringen att han trodde att man lagade tak så..
Så visa gärna lite källor på dina påståenden....
Det innebär att säljaren ska lämna uppgifter om allt som kan antas ha betydelse för en ny ägare. Det är viktigt att informationen som lämnas är korrekt eftersom det annars kan leda till att köparen får rätt till prisavdrag eller till och med hävning av köpet.
 
M
M Ronny takläggare1 skrev:
Det innebär att säljaren ska lämna uppgifter om allt som kan antas ha betydelse för en ny ägare. Det är viktigt att informationen som lämnas är korrekt eftersom det annars kan leda till att köparen får rätt till prisavdrag eller till och med hävning av köpet.
Frågor på det,ta reda på vad som gäller enligt svensk lag innan du kommer med öl polar gissningar.
 
M
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
När du ska sälja ditt hus, säg till, jag vill gärna köpa det!
Du har inte råd med varken mitt hus eller marken den står på så leta vidare.
 
M
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tänk lite längre…
Spelar ingen roll,hur korkade är ni här,det finns en lag,svensk lag gällande såna här fall,kolla upp det är mitt tips.
 
Har du druckit trollbrygd ikväll eller? 🤣
 
  • Haha
plåtrickard och 2 till
  • Laddar…
Ronny takläggare bytte namn till Mr Perfekt? 😆
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.