H Husqvarna220Ac skrev:
Helwitte, så var det! Fanns fler modeller, rörde ihop..

Det är 1fas som är intressant, 3 fas funkar ej
Kolla då vad din nätägare accepterar på 1-fas. Många har begränsningar på det.
 
Vattenfall:

Skärmdump från Vattenfalls webbplats som visar FAQ-sektionen med rubriker och text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F
H Husqvarna220Ac skrev:
Helwitte, så var det! Fanns fler modeller, rörde ihop..

Det är 1fas som är intressant, 3 fas funkar ej
Kan du kolla vad en 4000TL3 kostar?
 
Kommer ta hem 26st helsvarta Mono paneler, 380w, 192x99cm, ska använda 15st själv, samt 1st 4200MTL-S..
 
  • Gilla
chrll
  • Laddar…
Hemma med allt räknar jag strax över 5’, för en Euromodell, jordfelsskydd, samt Ce märkt mm

Och medföljer en pall solpaneler, samt att de kan skriva lägre pris på fakturan, så mindre skatt/moms

650€ plus frakt...ca 750€

Har idag en SMA 4000 som maxar, huvudsäkringen är rejält varm, samt en mindre anläggning på L2, därför kan jag ej köpa en 3-fas riktare..
 
F
H Husqvarna220Ac skrev:
740$
Då är det inte lönt då. 9’ +moms kostar den mig i Sverige.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Hemma med allt räknar jag strax över 5’, för en Euromodell, jordfelsskydd, samt Ce märkt mm

Och medföljer en pall solpaneler, samt att de kan skriva lägre pris på fakturan, så mindre skatt/moms

650€ plus frakt...ca 750€

Har idag en SMA 4000 som maxar, huvudsäkringen är rejält varm, samt en mindre anläggning på L2, därför kan jag ej köpa en 3-fas riktare..
Total fraktkostnad DDP för 2 pall om 100Eur?
 
Total fraktkostnad inkl 26st 380w Monopaneler inkl 14kg växelriktare 1000$, panelerna kostar 0.265$/W.

Samt att priset skrivs ned så moms/tull blir billigare..
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Total fraktkostnad inkl 26st 380w Monopaneler inkl 14kg växelriktare 1000$, panelerna kostar 0.265$/W.

Samt att priset skrivs ned så moms/tull blir billigare..
Så frakt 9500kr?

Är det DDP, dvs hela vägen fram till din dörr?
 
Vilka paneler för det priset?
 
Dörr till dörr..380w svarta mono med verkingsgrad på 19.78%, det är frakten inom Swe som drar iväg, samt lossning från båt mm.
 
9500kr för frakt lät klart rimligare än 100Eur.
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Dörr till dörr..380w svarta mono med verkingsgrad på 19.78%, det är frakten inom Swe som drar iväg, samt lossning från båt mm.
Vad är det för paneler du hittat? Lät billiga de med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.