G
Peter2400 Peter2400 skrev:
Onestrike klarar inte rörelser så bra, det blir som stenhård cellplast när det torkat.
Ok, fast blir det så mycket rörelser där egentligen? huset är ju från -72. Och det kommer ju list framför/mot fogen också!
 
G
Björn Melander Björn Melander skrev:
Känner inte till Onrstrike men om det är ett lättspackel är det inte så effektivt. Då är det mycket bättre med gipsbruk. Enda funktionen bottningslist / hårt packad drev har vid mjukfogning är för att fogen inte ska kollapsa över tid.
https://www.bauhaus.se/one-strike-filler-rep-spackel-250ml Står att den fyller upp till 70mm
Ah ok. Och eftersom det kommer hamna list framförs så borde väl inte det bli något problem?
 
Problemet med härdande mtrl är att det spricker med tiden. Trähus rör sig med årstider (RH), oavsett när de är byggda.

Även billig latexfog spricker. Det är därför jag alltid numera drevar, och aldrig använder fogmassa om jag kan undvika det.

Med list över ser jag ingen anledning till spackel el likn utöver drevet, såvida inte det är max ljuddämpning som är viktigt. Då ska du noggrant följa Björns råd.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.