Jag samlar på kunskap. Men i den jakten händer det inte sällan att jag samlar på mig en del annat också :surprised:
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
pär h skrev:
Hittat ett svar. Hoarding Disorder :)

Fast egentligen är det för dom som har ett sjukligt beteende när det gäller att samla. Dom som tex har tidningshögar. Liggandes så man knapt kommer fram i sitt hemm.

Men vem bestämmer om det är sjukligt att ha flera av varje sort tex tänger. :)
Sjukligt, hur kan det vara sjukligt? Onödigt på sin höjd men det skadar ju ingen annan eller sig själv. Det skapar avundsjuka men det lider inte jag av så det är ju inte ett problem.

Så fort man har något som sticker ut från mängden så kan man sätta en diagnos på det....suck.
 
smilingcopycat skrev:
Sjukligt, hur kan det vara sjukligt? Onödigt på sin höjd men det skadar ju ingen annan eller sig själv. Det skapar avundsjuka men det lider inte jag av så det är ju inte ett problem.

Så fort man har något som sticker ut från mängden så kan man sätta en diagnos på det....suck.
Jag är inte riktigt med på vem som skulle bli avundsjuk på någon som lägger sina pengar på att köpa tänger. Det är ju inte direkt något exklusivt som tillverkas i 2-3 exemplar utan det tar väl kanske någon timme på Ebay och sen hamnar man med en stor samling. Det är ju bara tänger och verktyg, vilket går att köpa för pengar.

Om du vill se avundsjuka så välj något exklusivt att samla på eller något som ger lite utmaning i form av logistiken hemma. Ett exempel som jag har i bekantskapskretsen är en kille som fastnat för kassaskåp, vilket jag inte skulle rekommendera någon med sina sinnens fulla bruk.
 
Har ni håltagningstång? Som min skomakare använder när han måste slå ett nytt hål i mina läderbälten.
 
Thomas_Blekinge skrev:
Har ni håltagningstång? Som min skomakare använder när han måste slå ett nytt hål i mina läderbälten.
Frun har.

Jag har en öljetttång och en stötdämparkolvtång för RC bilar i mina lådor. :)
 
pär h skrev:
Kan förstå att man kan behöva flera olika modeller.(fast så många olika det är lite svårt). Men varför tre fyra av varje sort?. Ni får verkligen ursäkt mig men jag har lite svårt att förstå (säger kanske mera om mig) För mig blir det samling på verktyg inte ett behov vid arbete.
Vist är det att man samlar mera än att arbeta med dom är det helt ok. Det kanske så det är...Hmm

Finns det något fint namn på en som samlar på verktyg:).
Men det är oerhört praktiskt om man vill slippa leta. Placera en av varje sort i varje hörn i huset.
 
Jag saknar tandtånger, locktång, smidestänger och grilltång på era bilder.
 
Thomas_Blekinge skrev:
Jag saknar tandtånger, locktång, smidestänger och grilltång på era bilder.
Salladstång...
 
Thomas_Blekinge skrev:
Jag saknar tandtånger, locktång, smidestänger och grilltång på era bilder.
Jag kan till viss del uppfylla önskemålet, vill dock påpeka att det är inget jag har normalt i fickan på arbetsbyxorna:)
Tre olika tänger stående på en svart yta, inklusive en lång näbbtång och en avbitartång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.