Har du kvar prospektet från mäklaren? Du kanske kan avgöra vad det är för vitvaror som syns på bilderna där. Sedan borde du kunna bildgoogle rätt på bilder på vitvarorna som står i bruksanvisningen och jämföra.

Vitvaror från 90-91 har visserligen inte mycket restvärde heller, men om du får några tusenlappar så kanske det räcker för att blocket-modernisera dina nuvarande vitvaror. Begagnade vitvaror med bara några år på nacken kostar en fraktion av vad nya kostar.
 
Mikael_L
Obs !
katten12 skrev:
...hittat att ägaren innan förre ägarehar roffat åt sig ...
 
pelpet skrev:
Har du kvar prospektet från mäklaren? Du kanske kan avgöra vad det är för vitvaror som syns på bilderna där. Sedan borde du kunna bildgoogle rätt på bilder på vitvarorna som står i bruksanvisningen och jämföra.

Vitvaror från 90-91 har visserligen inte mycket restvärde heller, men om du får några tusenlappar så kanske det räcker för att blocket-modernisera dina nuvarande vitvaror. Begagnade vitvaror med bara några år på nacken kostar en fraktion av vad nya kostar.
Jag vet inte ens vilken mäklare som sålde huset innan jag köpte det.
Den enda vitvaran som kommer vara kvar är tvättmaskinen för spis fick jag splitterny av mina föräldrar en bosch med varmluftsugn och klass A+ i energi.
Diskmaskin och kombiskåp fick faktiskt gratis av en granne som skulle hysta sina grejjer till tippen så kylen är från typ 07 och diskmaskinen är från 05 så båda är iaf A-klassade. Så jag orkar inte byr mig så mycket skrev mest här för att komma med en motsats till alla som mordeniserar att man i mitt hus har valt att backa istället :p
 
Tack Mikael_L för klargörandet. Hade missat det.

Schyssta grannar du har :). Du får knalla över med en flaska vin eller tre till dem sen.
 
pelpet skrev:
Tack Mikael_L för klargörandet. Hade missat det.

Schyssta grannar du har :). Du får knalla över med en flaska vin eller tre till dem sen.
Hehe de fick en blomma, för situationen var som sådan att en dag stod det vitvaror utomhus framför en lägenhet. Gick dit och knackade på ja de var full renovering där inne då en dam precis köpt lägenheten och tyckte att köket var slitet.
Jag frågade vad de skulle göra med vitvarorna om de skulle in igen eller slängas? Damen svarade att nee så slitna vitvaror kunde hon inte ha i sitt kök så snickaren skulle köra dem till tippen nästa dag.
(Kylskåpet har en liten tejpbit på ett handtag för att de spruckit och diskmaskinen är det inga skavanker alls på båda vita Simens)
Då frågade jag men kan inte jag få ta dem istället så slipper din snickare en tur till tippen. Då kunde hon ju inte med annat än att säga att jag kunde få dem :p
Gäller att ha ögonen öppna ibland ^^
 
Deutsches qualität! Kolla in på Siemens webb, med lite tur kan du hitta sprängskisser och reservdelslistor och beställa hem ett nytt handtag om du inte gillar att det är sprucket. Kanske kostar några hundralappar.
 
  • Gilla
Jugend
  • Laddar…
ullberg
pelpet skrev:
Deutsches qualität! Kolla in på Siemens webb, med lite tur kan du hitta sprängskisser och reservdelslistor och beställa hem ett nytt handtag om du inte gillar att det är sprucket. Kanske kostar några hundralappar.
Jag undrar om det där med kvaliteten fortfarande stämmer (tyvärr för jag har nästan uteslutande Siemens), vår två år gamla siemenstvättmaskin (den bästa / dyraste de hade i sitt konsumentsort. då, eller om det möjligtvis fanns en till vassare) har just börjat hälla ut tvättmedel på golvet.

Tanken är att det ska finnas en lite tysk där inne som portionerar ut tvättmedel vid varje tvätt, bara man matat honom, men nu verkar han fått en hjärnblödning och häller ut medlet på golvet istället.... (Kan också vara så att de råkade sätta in en fransos i vår maskin och denne har nu börjat en revolution)

/U
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
ullberg skrev:
Tanken är att det ska finnas en lite tysk där inne som portionerar ut tvättmedel vid varje tvätt, bara man matat honom, men nu verkar han fått en hjärnblödning och häller ut medlet på golvet istället.... (Kan också vara så att de råkade sätta in en fransos i vår maskin och denne har nu börjat en revolution)

/U
Haha! Nu fick man ett ordentligt fredagsgarv!
 
Tysk kvalitet är kanske inte vad det har varit. Men vad är då alternativet? :)
Det andra alternativet har inte precis höjt sin kvalitet de senaste åren.
 
ullberg skrev:
J(Kan också vara så att de råkade sätta in en fransos i vår maskin och denne har nu börjat en revolution)
Kolla så det inte står en traktor och blockerar tvättmedelsfacket.
 
ullberg
OffT:

Det har visat sig att det var ett trasig gummi som fick den att stå och droppa, bilden visar de nedre regionerna av den automatiska doseringsenheten, notera det svarta, något kladdiga gummit (ja, jag tillåter mig vara så ekivok på fredagskvällen), så jag börjar tro mer och mer på det franska spåret...

ImageUploadedByByggahus.se1382117129.298400.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Som tur är kan jag beställa ett helt och fräscht gummi, denna gång förhoppningsvis av tysk kvalitet, för det facila priset SEK 19 (sen blev jag ju blåst på frakten, men men...)

Om blott 1-3 dagar hoppas jag att Helga/Helmut ska ha flyttat in i min maskins inre regioner, ordnung muß sein!

/U
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.