Tackar som fan... att jag inte tänkt på det...

Jag fattade på min ÅF som att det var något annat företag som köpt rättigheterna till svart box med orange snäppen och tänkte då inte alls på Protool för då kunde han ju nämnt detta då han vet att jag äger sådana också...

Ska göra ett försök och det kanske funkar att beställa en uppsättning men frågan är om man ska ha till flera kanske det blir svårare... hehe
 
Hrmm, hade ju oxå tänkt svart med orange snäppen... Skriv gärna om vad du kommer fram till, Paul!
 
Har själv bara vanliga Systainers och tycker dom är bra men T-Loc är ju mycket bättre.
 
T-Loc är faktiskt helt löjligt bra. Har dock bara testat med Sys1:surprised:r så jag vet inte hur förtroendeingivande de är med lite tyngre och större Systainers. Att slippa bryta fingrarna på fyra snäppfästen och i stället bara vrida ett vred är extremt mycket snabbare.
 
Masses skrev:
Hrmm, hade ju oxå tänkt svart med orange snäppen... Skriv gärna om vad du kommer fram till, Paul!
Det ligger nog ändå någonting i det som min ÅF nämnde och när jag tittade närmre på Protoolsystainerna så är det ju bara de två främre som är orange...de andra två är gråa...

Dessutom tror jag inte man kan beställa hur många som helst men jag ska kolla med min ÅF imorgon när jag ska dit en sväng och bränna pengar... :p

Jag beställde för längesedan en svart med orange snäppen med insats för Fein men det har dröjt så länge och till slut visade det sig ha blivit ett missförstånd hos leverantören och nu när det togs tag i det igen så sa de att det var omöjligt att beställa svart låda med orange snäppen...
Om det sedan går att beställa var för sig vet jag inte ännu men ska kolla som sagt.
 
phl skrev:
T-Loc är faktiskt helt löjligt bra. Har dock bara testat med Sys1:surprised:r så jag vet inte hur förtroendeingivande de är med lite tyngre och större Systainers. Att slippa bryta fingrarna på fyra snäppfästen och i stället bara vrida ett vred är extremt mycket snabbare.
Visst är det bra men problemet blir ju när man har många systainers eftersom de inte är speciellt kompatibla...

Än så länge har jag bara en T-loc till min lilla CSX så den får sitta ihop med C12 och sortimentlådan underst men om man får fler så blir det drygt när man ska stapla ihop lådorna känns det som...
Därför jag är inne på att kanske byta alla till enhetlig färg och T-loc...eller... :S
 
Själv tycker jag att T-loc verkar väldigt fina. Om de är lika starka och slittåliga återstår väl att se. Själv kommer jag inte att byta ut mina befintliga systainers, främst för att uppgraderingen inte är värd den extra kostnaden, men också för att snäppena blir mycket bättre efter lite användning.
 
Daniel_N skrev:
Själv tycker jag att T-loc verkar väldigt fina. Om de är lika starka och slittåliga återstår väl att se. Själv kommer jag inte att byta ut mina befintliga systainers, främst för att uppgraderingen inte är värd den extra kostnaden, men också för att snäppena blir mycket bättre efter lite användning.
Jag förstår dig för det är ingen billig investering men om man som jag brukar stapla maskiner på dammsugaren samt på en liten Festoolplatta med hjul och sedan bara rulla in detta hos kunderna så blir det genast lite jobbigt att man ska behöva stapla i en viss ordning för att det ska fungera...och det blir drygt och tidskrävande i längden känns det som... :S
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Jag förstår dig för det är ingen billig investering men om man som jag brukar stapla maskiner på dammsugaren samt på en liten Festoolplatta med hjul och sedan bara rulla in detta hos kunderna så blir det genast lite jobbigt att man ska behöva stapla i en viss ordning för att det ska fungera...och det blir drygt och tidskrävande i längden känns det som... :S
Visst är det så. Men å andra sidan kan du ju byta nya T-loc mot gamla också.
 
Daniel_N skrev:
Själv tycker jag att T-loc verkar väldigt fina. Om de är lika starka och slittåliga återstår väl att se. Själv kommer jag inte att byta ut mina befintliga systainers, främst för att uppgraderingen inte är värd den extra kostnaden, men också för att snäppena blir mycket bättre efter lite användning.
Själva lådan tror jag är fysiskt lika stryktålig som ur-Systainern. De fasade hörnen på T-Loc känns helt rätt! Det är mer vredet samt klackarna i bakkant som jag är orolig för.
 
Daniel_N skrev:
Visst är det så. Men å andra sidan kan du ju byta nya T-loc mot gamla också.
Visst, men då dök ju problemet upp med att man inte kan köpa orange snäppen ;)
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Visst, men då dök ju problemet upp med att man inte kan köpa orange snäppen ;)
Har du testat att kontakta protool för reservdelar?
 
Daniel_N skrev:
Har du testat att kontakta protool för reservdelar?
Nix...
Som jag skrev ska jag kolla med min ÅF imorgon om det är lösbart den vägen... :)

Får se var detta leder... och ifall de släpper en hel hög sådana som "reservdelar"... :rolleyes:
 
K
Nu ska ni se. Har fått ett bra pris på Systainer 1 8 st för 2000:- måste ju vara rimligt tycker jag, Dom är helt nya, tyvärr mossgröna och det står Metabo på dom,

Har 3 frågor:

Är priset rimligt?
Kan man ta bort Metabomärket tro? Inte sett dom i verkligheten än så vet ej om det är stansat i plasten eller bara ett klistermärke, nån som kanske har en metabo-systainer?
Vad får plats i en systainer 1? Som jag förstår det är dom klockrena att ha skruv, borr osv i, men tänkte på annat, min sticksåg får ju plats, kanske även 2 fjuttdragare med laddare och lite bits, men sen då? vad har ni i era 1or?

Mvh
 
Min erfarenhet är att sys 1 kan man inte ha för många av. De rymmer spik och skruv, lite handverktyg, mindre maskiner m.m. Den större sorterna är nästan svårare för universalanvändning. De flesta borrmaskiner får plats i en sys 1, och även en multislip typ Dremel med mängder av tillbehör.

Tror det blir svårt att få bort Metabologgan, men det går ju att sätta något över... Priset verkar väl helt ok, beroende på om du orkar leva med färgen och loggan. Kolla vad en sys 1 kosta på Festool.se.
.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.