D Dimman I skrev:
Hej!
Fastnade för carporten, Mycket fint CARPORT,
Är på vägg att ge mig att bygga Carport, undrar om det är möjligt att få fram uppgifter över carporten så som mått på carporten och grad på takvinkeln? Hur högt är den från marken?
Tack på förhand.
Mvh.
Dimche
Carporten är 6x6 meter väggmått + taköverhäng. Takvinkeln minns jag inte dessvärre
 
  • Gilla
Dimman I
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Carporten är 6x6 meter väggmått + taköverhäng. Takvinkeln minns jag inte dessvärre
Tack snälla för svaret, underlättar för min planering
Mvh
 
Gräset tar sig så sakteliga (men även ettårsogräset), men steg för steg så blir det väl lite lite bättre... Knepigt med vattningen, då om man vattnar för nära gång-kanten så blir plattorna så jäkla fula av jorduppstänk, och om jag inte vattnar nära kanten så växer inget gräs där... i-landsproblem jag vet men lite drygt ändå...

och såklart - duktig som man var senast igårkväll och vattnade över allt ordentligt, eftersom det inte skulle regna varken inatt eller idag... så har det såklart regnat under natten ändå...
 
  • En nyanlagd gångsti och en gräsyta som nyligen börjat gro, med en carport till höger och ett rött hus i bakgrunden. En mätsticka ligger på gångstigen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dimman I
  • Laddar…
Skulle gärna få lite tips med kring rengöring av cement/betongplattor med. Har redan fått några elaka fläckar från en biltvätthink som måste stått i något medel... Ser lite trist ut.
Hur gör alla ni andra med såna här plattor på uppfarten - man vill ju ändå kunna tvätta bilen på uppfarten utan att det ser kaos ut efteråt för alltid.

Får lägga upp bild senare - hittar inte nu...
 
Har även blivit med en Samsung Frame till - modell större i vardagsrummet, samt en gipsvägg som blev till panelvägg och med infälld kabelkanal för den supertunna - men med stora kontakterna - kabeln mellan skärmen och huvudenheten... Då kontakten är 56mm så var det svårt att hitta något bra rör... så det blev en ventilationstrumma från Biltema som är platt. Lite komiskt att det går en liten 2mm bred kabel i den sen... Men bra blev det känns det som. Man vänjer sig dock väldigt snabbt... Gick från 60tum till 85tum och har nu hela ca 2cm till godo på varje sida om skärmen.
En stor Samsung Frame-TV monterad på en vit vägg ovanför en vit TV-bänk med en svart ljudstång fäst under skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit vägg med färska byggarbeten, hål och spår av nyligen borttagen panel, rund fönsteröppning till vänster och osynlig kabelkanal monterad vertikalt i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverad vägg i vardagsrum med exponerade träreglar och isolering, verktyg och kablar på golvet framför väggen, rund fönsteröppning på vänster sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit panelvägg i vardagsrum under konstruktion, rund ventilationstrumma ovanför, kabeluttag och stege på golvet, vit bräda lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stor Samsung Frame TV på vit panelvägg i vardagsrum med infälld kabelkanal, omgiven av minimalistiska möbler och tre små tavlor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Greatstomp och 7 till
  • Laddar…
Fick en galen idé precis... Har ju 60x60 granitkeramikplattor på altanen. Hade gärna haft nån eldstad och har tittat på allt möjligt men allt känns malplacerat osv...

Vad tror ni om att ta upp en av klinkerplattorna och hänga i en sån här etanolbrännare
https://www.etanolkamin-shop.se/sup...0CbBUmIl5cVu1qPyBTQpcVnp02A67b5xoCRJIQAvD_BwE

övriga sidor om etanolkaminen lägger man kapade granitkeramikplattor...

Då blir det ju bara som en nice låga ur golvet...

Bra ide, kul ide - eller absolut inte?
 
  • Wow
Anna_H
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Fick en galen idé precis... Har ju 60x60 granitkeramikplattor på altanen. Hade gärna haft nån eldstad och har tittat på allt möjligt men allt känns malplacerat osv...

Vad tror ni om att ta upp en av klinkerplattorna och hänga i en sån här etanolbrännare
[länk]

övriga sidor om etanolkaminen lägger man kapade granitkeramikplattor...

Då blir det ju bara som en nice låga ur golvet...

Bra ide, kul ide - eller absolut inte?
Skitfräckt
 
Jaha - om ni har följt min tråd så har ni nog inte missat incidenterna med nån form av lekfullt djur som grävde upp och tuggade sönder begränsningskabeln till min Robotklippare för några år sen. Efter att jag bytte till grov proffskabel så har det problemet upphört - men nu har ett nytt dykt upp. I en nytillfixad plantering vid ytterdörrens trappa är det något nattligt djur som varje natt gräver upp den planterade taklöken som är där.
Efter andra natten i rad så satte jag igår en kamera med rörelsedetektor där... i morse var det uppgrävt igen - och kameran var vält omkull och inga bilder på något djur togs... The fight is on... Det kommer flera nätter...
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Planterade som sagt om i morse och ska övervaka inatt igen... Ser nu redan att det är uppgrävt igen redan... planterade igen och monterade kameran... Nu jävlar... Det är alltså inte nattliga djur utan de är även igång på förmiddagen
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
Planterade som sagt om i morse och ska övervaka inatt igen... Ser nu redan att det är uppgrävt igen redan... planterade igen och monterade kameran... Nu jävlar... Det är alltså inte nattliga djur utan de är även igång på förmiddagen
Grannen? ;)
 
N NoOne2k skrev:
Grannen? ;)
Hm... kanske?
 
Har du lyckats fånga "uppgrävaren" än, det har ju gått några dagar sen senaste postningen?
 
Den har lyckats undvika mig hittills... men jag återkommer
 
Här har vi marodören på bild... frågan är vad man gör nu för att förhindra elendet...

En fågel står bland växter och gräs invid en stenbelagd gång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En brun fågel står på en kantsten bredvid en rabatt med olika växter och dekorativa gräs, fotograferad tidigt på morgonen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Katt. Nära sjön: havskatt.
 
  • Gilla
tobben87
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.