Hur mycket ungefär kostar bygget av följande:
Swimmingpool 4m x 10m
Carport för 2 bilar

tacksam för hjälpen
 
Z Zimmerman64 skrev:
Hur mycket ungefär kostar bygget av följande:
Swimmingpool 4m x 10m
Carport för 2 bilar

tacksam för hjälpen
Svårt att svara på. Beror på prisbilden där man bor, markförhållanden, vilken poolm.m. Enklast är att du tar in ett par offerter från olika företag så får du en prisbild på vad det går på.
 
  • Gilla
sturnus
  • Laddar…
600 000 per bygge.
 
Totte_S
Hep Hep skrev:
600 000 per bygge.
Ska man räkna 600’000kr för en dubbel carport? :surprised: Den siffran tog du lite snabbt ur luften va, eller vad grundar du den på? Säger inte du har fel men det låter häftigt…
 
Jag tog den helt ur luften ja. Fast poolsiffran var i alla fall så underbyggd som den kan vara med det underlaget. Så mycket betalade jag för en så stor pool, men det säger egentligen inte något det heller då både TS och mina förutsättningar är okända för andra än oss själva.
 
Mellen 1 och 1.5milj är rimligt, beroende på vilken nivå man ska ligga på och om allt ska lejas bort.
 
Det beror på hur du vill bygga poolen. Gjuta/mura i betong med mosaik, thermopool, liner eller stål? Men 300 000 - 600 000 kr borde det rimligtvis gå att få poolen för.

Vi har en medlem som byggde poolen själv för 50 000 kr: https://www.byggahus.se/byggde-pool-att-simma-i-for-50-000-kronor, men det var då med egna maskiner och material han hade kommit över billigt.

Samma sak med carport. Du kan köpa en prefabricerad dubbel carport för 50 000 och uppåt. Ska du ha en arkitekt som ritar det och som du låter bygga i lösvirke gissar jag på 200 000 kr och uppåt, men det beror förstås på materialval och utförande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.